Details

Title Коммуникационное сопровождение бренда: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 42.03.01 «Реклама и связи с общественностью» ; образовательная программа 42.03.01_01 «Реклама и связи с общественностью в отрасли (Связи с общественностью)»
Creators Бовчун Софья Дмитриевна
Scientific adviser Евсеева Лидия Ивановна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects коммуникационное сопровождение ; бренд ; инструменты рекламного и pr- продвижения ; косметический рынок ; проект ; communication support ; brand ; small business ; advertising and pr promotion tools ; cosmetics market ; communication support project
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 42.03.01
Speciality group (FGOS) 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-2569
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\37129
Record create date 9/19/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Данная работа посвящена анализу коммуникационного сопровождения организаций на косметическом рынке и разработке проекта коммуникационного сопровождения для бренда косметики Аравия. Рассмотрены особенности коммуникационного сопровождения косметических организаций на примерах российских и зарубежных компаний. Дана характеристика коммуникационной деятельности бренда Аравия. Проведен опрос с целью выявления конкурентов организации и предпочтительных каналов коммуникации с аудиторией. По результатам исследования разработан проект коммуникационного сопровождения, также проведена оценка эффективности реализованного проекта.

This work is devoted to the analysis of communication support for small business organizations in the cosmetics market and the development of a communication support project for the cosmetics brand Aravia. The paper considers the theoretical and methodological foundations of communication support. A comparison of the concepts of «communication support», «PR support» and «information support» is presented. Various approaches to the definition of communication support are considered. The goals and objectives of communication support are defined. Advertising and PR tools used by small business organizations are considered. The features of communication support for cosmetic organizations are considered using the examples of Russian and foreign companies. The characteristic of the communication activity of the Aravia brand is given. A survey was conducted to identify the organizations competitors and preferred channels of communication with the audience. Based on the results of the study, a communication support project was developed, and an assessment of the effectiveness of the implemented project was also carried out.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 1 
Last 30 days: 1

Detailed usage statistics