Details
Title | Разработка методики повышения качества взаимодействия с контрагентами: выпускная квалификационная работа магистра: направление 27.04.02 «Управление качеством» ; образовательная программа 27.04.02_02 «Управление качеством на предприятии» |
---|---|
Creators | Журомская Дарья Дмитриевна |
Scientific adviser | Яковлев Андрей Анатольевич |
Organization | Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли |
Imprint | Санкт-Петербург, 2025 |
Collection | Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция |
Subjects | методика ; метод ; контрагент ; улучшение процесса ; повышение качества взаимодействия ; methodology ; method ; counterpart ; process improvement ; improving the quality of interaction |
Document type | Master graduation qualification work |
File type | |
Language | Russian |
Level of education | Master |
Speciality code (FGOS) | 27.04.02 |
Speciality group (FGOS) | 270000 - Управление в технических системах |
DOI | 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-273 |
Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение) |
Additionally | New arrival |
Record key | ru\spstu\vkr\34101 |
Record create date | 2/25/2025 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group | Anonymous |
---|---|
Network | Internet |
Предмет исследования: Процесс взаимодействия с контрагентами ООО «Бизнес Сертификация». Целью работы является разработка методики повышения качества взаимодействия с контрагентами ООО «Бизнес Сертификация». В процессе работы использовались эмпирические методы исследования: изучение источников, анализ сведений, методы сравнительного анализа, наблюдение, эксперимент, анкетирование. Область применения ВКР: возможность использования результатов работы в практической деятельности органов по сертификации. Результаты работы: разработана методика повышения качества взаимодействия с контрагентами, которая позволит не только определить уровень текущего качества процесса взаимодействия, но и повысить его технические и поведенческие показатели. Источниками информации выступили различные отечественные и зарубежные учебники и статьи по теме работы, а также проверенные Интернет ресурсы. При сборе данных, необходимых для выполнения работы, была использована поисковая система Яндекс. Для поиска научной литературы была использована научная электронная библиотека eLIBRARY.RU., а также, при обработке данных использовался: Microsoft Excel. Вывод: Уровень качества взаимодействия с контрагентами напрямую влияет на качество как отдельных бизнес-процессов, так и деятельности всей компании. В данной работе проанализирован процесс взаимодействия с контрагентами ООО «Бизнес Серт», выявлены основные проблемы взаимодействия, предложена методика, позволяющая устранить существующие проблемы, а также улучшить показатели качества взаимодействия. Разработанная методика успешно прошла апробацию, продемонстрировав улучшение показателей качества взаимодействия.
Subject of the study: The process of interaction with counterparties of LLC “Business Certification”. The purpose of the work is to develop a methodology to improve the quality of interaction with counterparties of LLC “Business Certification”. In the process of work empirical methods of research were used: study of sources, analysis of information, methods of comparative analysis, observation, experiment, questionnaire. The field of application of the graduate qualification work: the possibility of using the results of the work in the practical activity of certification bodies. Results of the work: a methodology for improving the quality of interaction with counterparties has been developed, which will allow not only to determine the level of the current quality of the interaction process, but also to improve its technical and behavioral indicators. The sources of information were various domestic and foreign textbooks and articles on the topic of work, as well as verified Internet resources. When collecting the data necessary to perform the work, the search engine Yandex was used. To search for scientific literature was used scientific electronic library eLIBRARY.RU., as well as, in the processing of data was used: Microsoft Excel. Conclusion: The level of quality of interaction with counterparties directly affects the quality of both individual business processes and the activities of the entire company. In this paper we analyzed the process of interaction with counterparties of LLC “Business Cert”, identified the main problems of interaction, proposed a methodology to eliminate existing problems, as well as to improve the quality indicators of interaction. The developed methodology has been successfully tested, demonstrating an improvement in the quality indicators of interaction.
Network | User group | Action |
---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
|
Internet | Authorized users SPbPU |
|
Internet | Anonymous |
|
Access count: 0
Last 30 days: 0