Details

Title Игровая индустрия как инструмент культурной дипломатии Китая: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 41.03.01 «Зарубежное регионоведение» ; образовательная программа 41.03.01_03 «Региональное международное сотрудничество»
Creators Акиндеева Полина Сергеевна
Scientific adviser Нечай Александра Александровна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects культурная дипломатия ; игровая индустрия ; видеоигры ; Китай ; мифология ; история ; культурное влияние ; культурный код ; cultural diplomacy ; game industry ; video games ; china ; mythology ; history ; cultural influence ; cultural code
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 41.03.01
Speciality group (FGOS) 410000 - Политические науки и регионоведение
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-3418
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\38707
Record create date 9/24/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Данная работа посвящена исследованию видеоигровой индустрии КНР как современного и эффективного инструмента культурной дипломатии. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Дать характеристику культурной дипломатии Китая и игровой индустрии; 2. Определить состояние китайского сегмента видеоигр; 3. Установить связь между игровой индустрией и культурной дипломатией; 4. Выявить возможные проблемы и перспективы использования игр как инструмент культурной дипломатии. Работа основывается на комплексном анализе академических статей, отчетов Китайской Ассоциации музыки и цифровых технологий, данных китайских видеоигровых компаний Tenсent, NetEase и miHoYo Limited. Особое внимание уделено механизмам влияния видеоигр на международное восприятие Китая. В ходе исследования было выявлено, что видеоигры, благодаря своей интерактивности, глубокому погружению и эмоциональной вовлеченности игроков, обладают уникальными возможностями культурного транслирования, что Китай успешно использует. Кроме того, были рассмотрены сложности и перспективы использования игр как элемента культурной дипломатии КНР.

This paper is devoted to the study of the Chinese video game industry as a modern and effective tool of cultural diplomacy. The tasks that were solved in the course of the research: 1. To characterize Chinas cultural diplomacy and video game industry; 2. To determine the state of the Chinese video game segment; 3. To establish the relationship between the game industry and cultural diplomacy; 4. Identify possible problems and prospects of using games as a tool of cultural diplomacy. The paper is based on a comprehensive analysis of academic articles, reports from the China Music and Digital Technology Association, and data from Chinese video game companies Tencent, NetEase and miHoYo Limited. Special attention is paid to the mechanisms of video games influence on Chinas international perception. The study found that video games, due to their interactivity, deep immersion and emotional involvement of players, have unique cultural translation capabilities, which China has successfully utilized. It also examined the challenges and prospects of using games as an element of Chinas cultural diplomacy.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics