Details

Title Improvement and optimization of elements of strategic marketing in the field of an education technology company in the market of friendly countries: выпускная квалификационная работа магистра: направление 38.04.06 «Торговое дело» ; образовательная программа 38.04.06_04 «Международные торговые отношения (международная образовательная программа)»
Creators Суслов Егор Олегович
Scientific adviser Шевчук Екатерина Владимировна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects online education (edtech) ; russia’s edtech landscape ; adaptive learning technologies ; digitalization in education ; ai technologies in education ; artificial intelligence ; онлайн-образование (edtech) ; российский рынок образования ; персонанализация образовательных платформ ; цифровизация в образовании ; ai-технологии в обучении ; искусственный интеллект
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 38.04.06
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-3863
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\37631
Record create date 9/22/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

The given work is devoted to the development of strategic recommendations for improving the presence of a company operating in the field of educational technologies in the market of friendly countries. In the process of this research, the following tasks were solved: 1. Analysis of the features of the educational technology market in friendly countries and identification of external environmental factors influencing the development of companies operating in this area. 2. Analysis of the target audience of companies operating in the educational technology market and determination of the role of strategic marketing for them. 3. Assessment of the forces of competition among companies offering similar services in the market. 4. Determination of the most and least promising markets for presence in terms of development strategy. 5. Development of strategic recommendations for improving the presence of a company operating in the field of educational technologies in the market of friendly countries. 6. Evaluation of the effectiveness of the proposed recommendations. The work was carried out using the example of the Foxford company, the strategies of this companys presence in the Kazakhstan market were analyzed, the factors of the external and internal environment were assessed, modern digital technologies in the field of online education were analyzed, and measures to improve the marketing strategy were proposed. The result of the work was the development of a strategy for Foxford LLC to enter the educational services market of Kazakhstan.

Данная работа посвящена разработке стратегических рекомендаций для усовершенствования присутствия компании, работающей в сфере образовательных технологий, на рынке дружественных стран. В процессе исследования были решены следующие задачи: 1. Анализ особенностей рынка образовательных технологий дружественных стран и выявление факторов внешней среды, влияющих на развитие компаний, работающих в данной сфере. 2. Анализ целевой аудитории компаний, работающих на рынке образовательных технологий и определение роли стратегического маркетинга для них. 3. Оценка сил конкуренции среди компаний, предлагающих аналогичные услуги на рынке. 4. Определение наиболее и наименее перспективных рынков присутствия в плане стратегии развития. 5. Разработка стратегических рекомендаций для усовершенствования присутствия компании, работающей в сфере образовательных технологий, на рынке дружественных стран. 6. Оценка эффективности предложенных рекомендаций. Работа выполнялась на примере компании «Фоксфорд», была проанализирована стратегии присутствия данной компании на рынке Казахстана, дана оценка факторов внешней и внутренней среды, проанализированы современные цифровые технологии в сфере онлайн образования, предложены меры совершенствования маркетинговой стратегии. Результатом работы стала разработка для ООО «Фоксфорд» стратегия по выходу на рынок образовательных услуг Казахстана.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read
Internet Authorized users SPbPU
Read
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics