Детальная информация

Название Using authentic internet resources in teaching dialogical speech to students majoring in Economics: выпускная квалификационная работа магистра: направление 44.04.01 «Педагогическое образование» ; образовательная программа 44.04.01_02 «Теория и практика преподавания иностранного языка в высшей школе (международная образовательная программа) / Applied Linguistics and TESOL (International Educational Program)»
Авторы Сапронова Лидия Андреевна
Научный руководитель Баринова Дарина Олеговна
Организация Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Выходные сведения Санкт-Петербург, 2025
Коллекция Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Тематика authentic materials ; english for specific purposes (esp) ; speaking skills ; audiovisual resources ; economics students ; foreign language teaching ; presentation skills
Тип документа Выпускная квалификационная работа магистра
Тип файла PDF
Язык Русский
Уровень высшего образования Магистратура
Код специальности ФГОС 44.04.01
Группа специальностей ФГОС 440000 - Образование и педагогические науки
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-3903
Права доступа Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Дополнительно Новинка
Ключ записи ru\spstu\vkr\37582
Дата создания записи 19.09.2025

Разрешенные действия

Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети

Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети

Группа Анонимные пользователи
Сеть Интернет

The aim of the research is to substantiate and evaluate the effectiveness of using authentic audio and video materials in teaching English speaking skills to students majoring in Economics. The research set the following goals: – To analyze the theoretical foundations of oral speech and its role in foreign language acquisition; – To examine the psychological and pedagogical rationale for the use of authentic materials in language education; – To design a set of practical tasks based on authentic audio and video resources aimed at developing speaking skills; – To conduct a teaching experiment comparing traditional textbook materials with authentic audiovisual content in teaching speaking. The relevance of the problem lies in the need to bridge the gap between classroom-based English instruction and real-world professional communication in Economics. The data for the research were collected through theoretical analysis, classroom-based instruction, observation, and assessment of students oral performance. The study resulted in the confirmation that integrating authentic materials into the ESP curriculum significantly enhances oral communicative competence among students majoring in Economics.

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть ИБК СПбПУ Все
Прочитать Печать Загрузить
Интернет Авторизованные пользователи СПбПУ
Прочитать Печать Загрузить
Интернет Анонимные пользователи

Количество обращений: 0 
За последние 30 дней: 0

Подробная статистика