Details

Title Исследование и совершенствование системы HR-бренда организации (на примере ООО «О-Си-Эс-Центр»): выпускная квалификационная работа магистра: направление 38.04.03 «Управление персоналом» ; образовательная программа 38.04.03_04 «Управление персоналом в сфере информационных технологий»
Creators Имаева Екатерина Аркадьевна
Scientific adviser Рассказова Ольга Анатольевна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects управление персоналом ; сфера информационных технологий ; hr-бренд ; ценностное предложение ; hr management ; information technology ; hr-brand ; employee value proposition
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 38.04.03
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-4180
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\37954
Record create date 9/23/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Целью работы является разработка мероприятий по совершенствованию системы HR-бренда ООО «О-Си-Эс-Центр». Были поставлены следующие задачи: - определить понятие HR-бренда, его элементов и процесс его формирования; - рассмотреть основные методы оценки HR-бренда и исследовать сильные HR-бренды на рынке труда, в особенности ИТ-сферы; - провести анализ HR-бренд организации на примере ООО «О-Си-Эс-Центр», выявить проблемные зоны и предложить мероприятия по совершенствованию HR-бренда; - описать предлагаемые мероприятия и рассчитать их эффективность. Источниками информации выступили данные отечественной и зарубежной научно-исследовательской литературы по теме исследования, данные предприятий, открытые источники. Разработана универсальная модель для определения ценностного предложения, основана на взаимосвязи трех моделей (Happy Job, Universum, Censydiam) и предлагает новые 8 элементов модели Universum. Предложен инструмент для формирования HR-бренда, основанный на преобразовании призмы идентичности бренда Капферера под HR-бренд. Результаты исследования могут быть использованы компаниями при работе с HR-брендом для комплексного подхода и формированию привлекательного бренда работодателя.

The purpose of the work is to develop measures to improve the HR-brand system of LLC «OCS-Centre» The research set the following goals: The purpose of the work is to develop measures to improve the HR-brand system of LLC «OCS-Centre». The following tasks were set: - to define the concept of HR-brand, its elements and the process of its formation; - to consider the main methods of HR-brand assessment and to study strong HR-brands in the labour market, especially in the IT sphere; - to analyse the HR-brand of the organisation on the example of LLC «OCS-Centre», identify problem areas and propose measures to improve the HR-brand; - to describe the proposed measures and calculate their effectiveness. The sources of information were the data of domestic and foreign research literature on the topic of the study, data of enterprises, open sources. A universal model was developed, which allows to adapt the value proposition according to the changing trends in the economy, society, and the needs of company employees and applicants. The model is based on the interrelation of three models (Happy Job, Universum, Censydiam) and offers new elements of the Universum model. A tool for HR-brand formation based on the transformation of Kapferers prism of brand identity to HR-brand is proposed. The results of the study can be used by companies when working with HR-brand for a comprehensive approach and formation of an attractive employer brand.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read
Internet Authorized users SPbPU
Read
Internet Anonymous

Access count: 1 
Last 30 days: 1

Detailed usage statistics