Details

Title Comparative Analysis of Russian Fashion Industries Advertising Strategies: выпускная квалификационная работа магистра: направление 42.04.01 «Реклама и связи с общественностью» ; образовательная программа 42.04.01_06 «Реклама и коммуникации в международной сфере (международная образовательная программа) / Advertising and PR in International Communications (International Educational Program)»
Creators Миндуева Мария Сергеевна
Scientific adviser Киккас Ксения Николаевна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects advertising strategies ; fashion industry ; brand promotion ; ushatava ; communication measures ; swot-analysis ; empirical methods ; рекламные стратегии ; модная индустрия ; продвижение бренда ; коммуникационные мероприятия ; swot-анализ ; эмпирические методы
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 42.04.01
Speciality group (FGOS) 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-4203
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\37977
Record create date 9/23/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

This paper is a comprehensive study of advertising strategy of "Ushatava" brand in the Russian market of fashion industry. The purpose of the study is to develop an effective advertising strategy for TRADING HOUSE "USHATAVA" taking into account modern trends and features of the domestic market. The paper considers the theoretical basis of advertising strategies in the fashion industry, analyses current trends, as well as a comparative analysis of promotion practices of Russian and international fashion brands.Special attention is paid to the characteristics of "Ushatava" advertising strategy and the analysis of the market in which the brand operates. To assess the effectiveness of communication measures, SWOT analysis methods are used, as well as empirical tools such as questionnaires and focus groups, which allows for a deeper understanding of the motivations and behaviour of the target audience. The study developed an adapted advertising strategy based on the best international practices and tailored to the unique features of Ushatava. The practical significance of the work lies in the possibility of applying the developed strategy to increase brand awareness, audience engagement and sales growth. The results of the research can be used as a basis for further marketing campaigns not only for Ushatava, but also for other Russian fashion companies.The structure of the work includes an introduction, three chapters, conclusion, list of used sources and appendices. The first chapter reveals the theoretical aspects of advertising strategies in the fashion industry. The second chapter is devoted to the analysis of the market and advertising activities of Ushatava. The third chapter contains the development and evaluation of the effectiveness of the brand advertising strategy based on empirical data and comparative analysis.

В данной работе проводится комплексное исследование рекламной стратегии бренда Ushatavaна российском рынке модной индустрии. Целью исследования является разработка эффективной рекламной стратегии для TRADING HOUSE «USHATAVA» с учётом современных тенденций и особенностей отечественного рынка. В работе рассматриваются теоретические основы рекламных стратегий в индустрии моды, проводится анализ текущих трендов, а также сравнительный анализ практик продвижения российских и международных модных брендов. Особое внимание уделяется характеристике рекламной стратегии Ushatava и анализу рынка, на котором бренд функционирует. Для оценки эффективности коммуникационных мероприятий применяются методы SWOT-анализа, а также эмпирические инструменты — анкетирование и проведение фокус-групп, что позволяет глубже понять мотивации и поведение целевой аудитории. В рамках исследования разработана адаптированная рекламная стратегия, основанная на лучших международных практиках и адаптированная под уникальные особенности Ushatava. Практическая значимость работы заключается в возможности применения разработанной стратегии для повышения узнаваемости бренда, вовлечённости аудитории и роста продаж. Результаты исследования могут быть использованы как основа для дальнейших маркетинговых кампаний не только Ushatava, но и других российских модных компаний. Структура работы включает введение, три главы, заключение, список использованных источников и приложения. В первой главе раскрываются теоретические аспекты рекламных стратегий в fashion-индустрии. Вторая глава посвящена анализу рынка и рекламной деятельности Ushatava. Третья глава содержит разработку и оценку эффективности рекламной стратегии бренда на основе эмпирических данных и сравнительного анализа.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics