Details

Title Analysis of AI Instruments Usage in Advertising and PR: выпускная квалификационная работа магистра: направление 42.04.01 «Реклама и связи с общественностью» ; образовательная программа 42.04.01_06 «Реклама и коммуникации в международной сфере (международная образовательная программа) / Advertising and PR in International Communications (International Educational Program)»
Creators Сичака Хуаниас Джейссон Осуальдо
Scientific adviser Покровская Надежда Николаевна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects artificial intelligence ; advertising ; public relations ; strategic communication ; digital environment ; machine learning ; natural language processing ; programmatic advertising ; audience segmentation ; automated content generation ; personalization ; automation ; predictive analytics ; virtual assistants ; ethics ; user experience ; case study ; real-world impact ; цифровые инструменты ; внешние коммуникации ; первый контакт ; чат-бот на базе telegram ; b2b-коммуникации
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 42.04.01
Speciality group (FGOS) 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-4296
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\38922
Record create date 9/24/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

This study analyzes the current digital worlds performance of AI tools and their influence on advertising and public relations. The research begins with an overview of AIs history and growing importance in todays communication tactics. The studys objectives are also established, and a combined approach is outlined using a literature review, expert insights, and case study analysis. The study analyzes the basics of AI, including its two main types (weak and strong) and related new technologies such as machine learning and language processing. The development of advertising and public relations is also explained, showing how AI has begun to change these areas with automation, personalized content, predictive analytics, and the use of virtual assistants. Research is expanding into tools such as automated ad placement, artificial intelligence characters, models, virtual characters, and chatbots to better group audiences and automatically create content. There are case studies that have focused on the use of AI in their campaigns, observing how well it worked and how it improved communication and user experience. Anticipated outcomes include identifying the industrys leading tools, understanding how practitioners view their effectiveness, and critically assessing their actual impact. Finally, the discussion compares these results with previous research and suggests important insights for the industrys future. The thesis concludes by offering practical advice for implementing these technologies and proposing ideas for future research at the crossroads of AI and strategic communication.

В работе анализируется применимость инструментов ИИ в цифровом мире и их использование в сфере рекламы и связей с общественностью. Работа начинается с обзора истории ИИ и растущей роли в современных практиках коммуникации. Обоснованы цели исследования, излагается авторский подход с использованием обзора литературы, экспертных мнений и анализа примеров. В работе анализируются основы ИИ, включая два его основных типа (слабый и сильный) и связанные с ним новые технологии, такие как машинное обучение и обработка языка. Показано развитие применения ИИ в рекламе и СО: ИИ способствует автоматизации, развитию персонализированного контента, предиктивной аналитики и использования виртуальных помощников. В работе изучаются такие инструменты, как автоматизированное размещение рекламы, профили ИИ, модели, виртуальные персонажи и чат-боты для сегментирования аудитории и автоматического создания контента. В работе приводятся примеры исследований, сосредоточенных на использовании ИИ в рекламных кампаниях и улучшении коммуникации и пользовательского опыта. Результаты работы включают разработанные методические рекомендации для применения виртуальной модели в целях рекламы и СО, предложен пошаговый алгоритм и набор ведущих инструментов, показаны лучшие практики и дан подход к пониманию их эффективности и критической оценке их фактического воздействия. Оценены перспективы дальнейшего применения ИИ и виртуальных моделей в целях РСО. Работа завершается практическими советами по внедрению этих технологий и предложениями идей для будущих исследований на стыке ИИ и стратегической коммуникации.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics