Details

Title Эмоциональный маркетинг как совокупность методов продвижения туристических услуг: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.03.02_08 «Маркетинг»
Creators Дворницына Александра Сергеевна
Scientific adviser Киселева Елена Григорьевна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects эмоциональный маркетинг ; туризм ; стратегия продвижения ; авторские туры ; тревел-блогеры ; эмоции ; emotional marketing ; tourism ; promotion strategy ; authors tours ; travel bloggers ; emotions
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 38.03.02
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-4546
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\36175
Record create date 8/5/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Работа посвящена разработке стратегии продвижения авторского тура в Северную Осетию с применением инструментов эмоционального маркетинга, способствующих формированию лояльности и вовлечённости целевой аудитории. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Раскрытие понятия, сущности инструментария эмоционального маркетинга. 2. Исследование инструментов тревел-блогеров и эффективности digital-коммуникаций. 3. Разработка туристического продукта, основанного на результатах исследования. 4. Разработка стратегии продвижения авторского тура и проведение онлайн-опроса для оценки результативности коммуникационного сообщения. В работе были использованы результаты анализа SMM-стратегий четырёх тревел-блогеров, включая такие показатели, как ER, RR, CTR и CR с целью выявления лучших практик вовлечения аудитории. Анализ включал использование инструментов эмоционального маркетинга (благорасположение, эмпатия, дефицит, заражение и др.) в контенте блогеров и их влияние на восприятие аудитории. В результате был разработана контент-стратегия продвижения авторского тура в Северную Осетию, включающая сегментацию целевой аудитории, обоснование выбора инструментов эмоционального маркетинга для авторского тура и разработку серии коротких видео для продвижения. Кроме того, был проведён онлайн-опрос для проверки восприятия и эффективности разработанных коммуникационных сообщений среди потенциальных участников тура. Для достижения данных результатов в работе были использованы информационные технологии (программное обеспечение, облачные сервисы), а также Acrobat Reader, Yandex Browser, Консультант Плюс Экеперт (обновляемая версия).

This work is devoted to the development of a strategy for promoting an authors tour to North Ossetia using emotional marketing tools that contribute to the formation of loyalty and involvement of the target audience. The tasks that were solved during the study: 1. Disclosure of the concept, essence of the emotional marketing toolkit. 2. Study of travel bloggers tools and the effectiveness of digital communications. 3. Development of a tourism product based on the research results. 4. Creation of a content promotion strategy and conducting an online survey. 5. Analysis of the target audience response and preparation of the expected profitability of the project. The work used the results of the analysis of SMM strategies of four travel bloggers, including such indicators as ER, RR, CTR and CR, in order to identify the best practices for audience engagement. The analysis included the use of emotional marketing tools (favor, empathy, deficit, contagion, etc.) in the bloggers content and their impact on audience perception. As a result, a comprehensive project for promoting an authors tour to North Ossetia was developed, including segmentation of the target audience, development of a content strategy, selection of emotional marketing tools and preparation of a content plan. In addition, an online survey was conducted to test the perception and effectiveness of the developed communication messages among potential tour participants. To achieve these results, information technologies (software, cloud services), as well as Acrobat Reader, Google Chrome + Firefox + Yandex Browser, Consultant Plus Expert (updated version) were used in the work.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics