Details

Title Разработка проекта по внедрению CRM-системы на рынке В2В (на примере ООО «Т.П.К. «Олма-мебель»): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.03.02_08 «Маркетинг»
Creators Лукина Алина Владимировна
Scientific adviser Шабан Антон Павлович
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects внедрение ; crm-система ; бизнес-процессы ; автоматизация ; b2b рынок ; описание предприятия ; оценка эффекта от внедрения системы ; implementation ; crm system ; business processes ; automation ; b2b market ; enterprise description ; evaluation of the effect of the system implementation
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 38.03.02
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-4590
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\38136
Record create date 9/23/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Тема выпускной квалификационной работы: «Разработка проекта по внедрению CRM-системы на рынке B2B (на примере ООО «Т.П.К. «Олма-мебель»)». Данная работа посвящена исследованию бизнес-процессов компании, в частности изучение проблемных зон взаимоотношений с клиентами и разработка методики по их устранению. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Изучение сущности СRM-систем, классификаций и особенностей. 2. Выявление проблемных сторон в бизнес-процессах предприятия. 3. Исследование слабых сторон и установление требований к системе. 4. Разработка рекомендаций по устранению и предоставление решения по внедрению CRM-системы. Работа проведена на базе ООО «Т.П.К. «Олма-мебель»», где собиралась значительная часть фактического материала: характеристика предприятия, анализ архитектуры предприятия и её бизнес-процессов. Были смоделированы модели «AT IS» и «TO BE» для бизнес-процессов, происходящих в организации. В результате был произведен расчет внедрения CRM-системы на предприятие, предоставлена смета проекта и обоснована экономическая целесообразность реализации проекта. Разработаны эффективные технологические рекомендации по устранению проблемных зон в бизнес-процессах. На основании проведенных исследованиях на ООО «Т.П.К. «Олма-мебель»» было принято решение внедрить CRM-систему 1С:CRM КОРП. Для достижения данных результатов в работе были использованы следующие информационные технологии, в том числе программное обеспечение, облачные сервисы, базы данных и прочие: Archimate, Yandex Browser, PowerPoint, Paint.

The topic of the final qualifying work: "Development of a project to implement a CRM system in the B2B market (using the example of T.P.K. Olma-Mebel LLC)." This work is devoted to the study of the companys business processes, in particular, the study of problem areas of customer relations and the development of methods to eliminate them. Tasks that were solved during the research: 1. The study of the essence of CRM systems, classifications and features. 2. Identification of problematic aspects in the business processes of the enterprise. 3. Research weaknesses and establish system requirements. 4. Development of recommendations for elimination and provision of solutions for the implementation of a CRM system. The work was carried out on the basis of T.P.K. Olma-Mebel LLC, where a significant part of the factual material was collected: characteristics of the enterprise, analysis of the enterprise architecture and its business processes. The "AT IS" and "TO BE" models for business processes occurring in an organization were modeled. As a result, the implementation of the CRM system at the enterprise was calculated, a project estimate was provided and the economic feasibility of the project was justified. Effective technological recommendations have been developed to eliminate problem areas in business processes. Based on the research conducted at T.P.K. Olma-Mebel LLC, it was decided to implement the 1C CRM system:CRM Corp. To achieve these results, the following information technologies were used in the work, including software, cloud services, databases, and others: Archimate, Yandex Browser, PowerPoint, Paint.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read
Internet Authorized users SPbPU
Read
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics