Details
Title | The impact of E-commerce adoption on the international expansion of Indonesian small-sized enterprises: выпускная квалификационная работа магистра: направление 38.04.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.04.02_30 «Развитие международного бизнеса (международная образовательная программа)» |
---|---|
Creators | Науфал Арик Зулфахми |
Scientific adviser | Лукашевич Никита Сергеевич |
Organization | Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли |
Imprint | Санкт-Петербург, 2025 |
Collection | Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция |
Subjects | e-commerce adoption ; indonesian msmes ; international expansion ; digital transformation ; export ; born global ; uppsala model ; toe framework ; tam ; regulatory barriers ; logistics costs ; digital literacy ; platform integration ; small businesses ; электронная коммерция ; мсп индонезии ; международная экспансия ; цифровая трансформация ; экспорт ; модель уппсалы ; модель принятия технологий ; административные барьеры ; логистика ; цифровая грамотность ; платформенная интеграция ; малый бизнес |
Document type | Master graduation qualification work |
File type | |
Language | Russian |
Level of education | Master |
Speciality code (FGOS) | 38.04.02 |
Speciality group (FGOS) | 380000 - Экономика и управление |
DOI | 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-5105 |
Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение) |
Additionally | New arrival |
Record key | ru\spstu\vkr\39233 |
Record create date | 9/24/2025 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group | Anonymous |
---|---|
Network | Internet |
The given work is devoted to Optimization of E-commerce Strategy for Small-sized Enterprises to Expand Internationally. The research set the following goals: 1. To empirically determine the impact of e-commerce adoption on the international expansion of Indonesian small-sized enterprises. 2. To quantify the relationship between e-commerce adoption and expansion of Indonesian small-sized enterprises. The work was fulfilled on the premises of e-commerce adoption on the international expansion of small-sized enterprises in Indonesia, which included collection of e-commerce activities of small businesses i.e. e-commerce adoption, percentage of international sales, usefulness of the e-commerce. The calculations, made during the research, show that while e-commerce adoption is essential for export participation, it alone does not ensure internationalization. The analysis was conducted by the method of statistical modeling with the use of Correlation and Regression Analysis. The study resulted into analysis of how e-commerce helps local small-sized businesses expand internationally and a business project that could close the gaps between business owners and their problems for global growth. The findings are interpreted using the TOE framework, TAM, Uppsala model, and Born Global theory, highlighting the importance of digital capability and strategic orientation beyond mere technology use. The outcome of the research on small-sized enterprises in Indonesia recommends capacity-building programs focused on digital skills and confidence to support MSME internationalization. During the research, data processing and analysis were conducted using Python (pandas, statsmodels), Excel, and Microsoft Word. Visualization tools (matplotlib, seaborn) and cloud services (Google Drive, Docs) supported data management and presentation.
Данная работа посвящена исследованию оптимизации стратегии электронной коммерции для малых предприятий с целью выхода на международный уровень. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Эмпирически определить влияние внедрения электронной коммерции на международную экспансию малых предприятий Индонезии. 2. Количественно оценить связь между внедрением электронной коммерции и экспансией малых предприятий Индонезии. Работа была проведена в рамках внедрения электронной коммерции в рамках международной экспансии малых предприятий в Индонезии, которая включала сбор данных о деятельности в области электронной коммерции. Расчеты показывают, что, хотя внедрение электронной коммерции имеет важное значение для участия в экспорте, само по себе оно не обеспечивает интернационализацию. Анализ проводился с использованием корреляции и регрессии. В результате исследования был проанализирован вопрос о том, как электронная коммерция помогает местным малым предприятиям расширяться на международном уровне, был разработан бизнес-проект. Результаты исследования, посвященного малым предприятиям в Индонезии, рекомендуют программы, ориентированные на развитие цифровых навыков и для поддержки интернационализации. В ходе исследования обработка и анализ данных проводились с использованием Python (pandas, statsmodels), Excel и Microsoft Word. Инструменты визуализации (matplotlib, seaborn) и облачные сервисы (Google Drive, Docs).
Network | User group | Action |
---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
|
Internet | Authorized users SPbPU |
|
Internet | Anonymous |
|
Access count: 0
Last 30 days: 0