Details
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group | Anonymous |
---|---|
Network | Internet |
Выпускная квалификационная работа рассматривает проблему малобюджетных инструментов PR-продвижения для объекта малого ресторанного бизнеса с национальной узбекской кухней. На примере компании «Чайхана Аъло» разработан проект PR-продвижения, выполняющий поставленные задачи. В ходе исследования проведен SWOT-анализ, позволивший выявить сильные и слабые стороны, возможности и угрозы для развития «Чайхана Аъло». Также проведены анализ целевой аудитории, PEST-анализ, конкурентный анализ. Выделенные проблемы, такие как отсутствие активного веб-сайта и социальных сетей, а также отсутствие фирменного стиля и программы продвижения, ограничивают рост и привлечение новых клиентов, были решены в программе PR-продвижения. Были разработаны конкретные тактические инструменты, такие как создание нового сайта, создание корпоративной визуальной идентичности для повышения узнаваемости заведения, написание PR-текстов, создание мероприятия «День Узбекской культуры», формирование клиентского комьюнити в социальной сети Вконтакте, создание экспертного блога на сайте и другие шаги для достижения основной цели — повышение посещаемости, уровня информированности о деятельности компании, улучшение узнаваемости заведения и его имиджа. Внедрение предложенной программы с нуля обойдется компании в 235 000 рублей с окупаемостью 2–3 месяца.
In the graduate qualification work, the problem of low-budget tools of PR-promotion for the object of small restaurant business with national Uzbek cuisine is considered. On the example of the company “Chaikhana A’lo”, a PR-promotion project has been developed, which fulfills these tasks. For the study, a SWOT analysis was conducted, which allowed identifying the strengths, weaknesses, opportunities, and threats to the development of “Chaikhana A’lo”. Target audience analysis, PEST analysis, and competitive analysis were also conducted. The highlighted problems, such as the lack of an active website and social media, as well as the lack of corporate identity and a promotion strategy limiting growth and attracting new customers, were solved in the PR-promotion program. Specific tactical tools were developed, such as creating a new website, creating a corporate visual identity to increase the recognizability of the establishment, writing PR texts, creating the event “Day of Uzbek Culture”, forming a client community in the social network Vkontakte, creating an expert blog on the website, and other steps to achieve the main goal—to increase attendance, raise awareness about the company’s activities, improve the establishment’s recognizability, and enhance its image. The proposed program implementation from scratch will cost the company 235,000 rubles, with a payback period of 2–3 months.
Network | User group | Action |
---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
|
Internet | Authorized users SPbPU |
|
Internet | Anonymous |
|
Access count: 0
Last 30 days: 0