Детальная информация

Название Entitled: discriminating tastes and the expansion of the arts
Авторы Lena Jennifer C.,
Коллекция Электронные книги зарубежных издательств ; Общая коллекция
Тематика Arts and society ; Art and popular culture ; Art, American. ; Art and popular culture. ; Arts and society. ; EBSCO eBooks
Тип документа Другой
Тип файла PDF
Язык Английский
Права доступа Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Ключ записи on1109390023
Дата создания записи 18.07.2019

Разрешенные действия

pdf/2043372.pdf
Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
epub/2043372.epub
Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
Группа Анонимные пользователи
Сеть Интернет

"This book examines the process by which the American arts expanded, over the course of more than a century, to include not just "classical" arts like opera and portraiture, but forms of folk, vernacular, and popular culture"--.

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть ИБК СПбПУ Все
Прочитать Печать Загрузить
Интернет Авторизованные пользователи СПбПУ
Прочитать Печать Загрузить
Интернет Анонимные пользователи
  • Cover
  • Title Page
  • Copyright Page
  • Contents
  • Preface
  • Acknowledgments
  • 1 The Invention of American Art, 1825–1945
    • Museums and Symphony Orchestras
    • Rationalizing Governance
    • The Second Wave: Ballet, Modern Dance, Theater, and Opera
    • Early Life Exposure
    • What Is an “American Art”?
    • Heading into the Great Depression
  • 2 The WPA and the Opening of the American Arts
    • The WPA’s Impact
    • A Cultural Democracy
    • The Long Arm of WPA Influence: Artists, Organizations, Administrators
    • Conclusion
  • 3 The Museum of Primitive Art, 1940–1982
    • Nelson Rockefeller, Art Collector
    • Primitive and Modern: Frontiers of Legitimacy in the Midcentury
    • Inventing the Field of Primitive Art
    • Influencing the Postcolonial Art World
    • Move to the Met
    • Primitive Art and Artistic Legitimation
    • Conclusion
  • 4 Opportunity Structures
    • Economic, Political, and Technological Change
    • Changes to Regulations
    • Changes within Arts Nonprofits
    • Changes to Funding
    • Conclusion
  • 5 Expansion: 1900–2000
    • Building a Model of Aesthetic Legitimation
    • Conclusion
  • 6 Cultural Appropriation
    • Cosmopolitanism
    • Slumming
    • Monet’s Kimono
    • Chinatown Plaid
    • Conclusion
  • 7 Conclusion
    • Twentieth-Century American Artistic Legitimation, in Brief
    • Trajectories
    • Aesthetic Continuities across Legitimizing Fields
    • Alliances with Legitimate Fields
    • People Power
    • Appropriation from Outside
    • Never Art: Kitsch
    • Partial Legitimation: Designer Toys
  • Appendix: Methodological Appendix
  • Notes
  • Works Cited
  • Index
pdf/2043372.pdf

Количество обращений: 0 
За последние 30 дней: 0

Подробная статистика

epub/2043372.epub

Количество обращений: 0 
За последние 30 дней: 0

Подробная статистика