Details
Title | Future Writing: Editorial Introduction // Technology and Language. – 2023. – Т. 4, № 3. — С. 1-6 |
---|---|
Creators | Dajuin Yao; Nikita Lin |
Imprint | 2023 |
Collection | Общая коллекция |
Subjects | Общенаучные и междисциплинарные знания; Семиотика; Общие вопросы общенаучного и междисциплинарного знания; future (philosophy); typography; lettering; science fiction; technological representations; virtual reality; будущее (философия); типографика; леттеринг; научная фантастика; технологические представления; виртуальная реальность |
UDC | 003; 001 |
LBC | 13; 1 |
Document type | Article, report |
File type | |
Language | English |
DOI | 10.48417/technolang.2023.03.01 |
Rights | Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
Additionally | New arrival |
Record key | RU\SPSTU\edoc\75540 |
Record create date | 3/21/2025 |
This collection of eight contributions on the theme of “Future Writing” is inspired by an intermedia investigative project at the School of Intermedia Art, China Academy of Art. Starting from a Derridean grammatological review of the act of writing today, authors were invited to consider writing-the-future along with the future-of-writing. This includes the ways in which science fiction and utopian texts, but also visionary programs for emerging technologies develop strategies of questioning the present by positing an ontologically discontinuous future. But future writing also has a past when romantic poets imagine a new language which allows us today to explore data-mining through the lens of copper-mining. The question is framed by our contemporary experience: Writing and the memory of the hand are becoming obsolete by way of typing and other technical proxies. These boundaries are challenged by Artificial Intelligence and Virtual Reality as providing new spaces for human articulation. At the same time, written characters are threatened by technical modernization, reminding us of issues of enactment and embodiment in the digital world.
Данный выпуск из восьми статей на тему “Письмо будущего” вдохновлен исследовательским проектом Школы интермедиа-искусства Китайской академии искусств. Начиная с грамматологического обзора современного письма, сделанного Дерридой, авторам было предложено рассмотреть письма о будущем наряду с будущим письма. Сюда входят способы, с помощью которых научная фантастика и утопические тексты, а также дальновидные программы для новых технологий развивают стратегии, ставящие под сомнение настоящее, постулируя онтологически прерывистое будущее. Но у письма о будущем также есть прошлое, когда поэты-романтики воображали новый язык, который позволяет нам сегодня исследовать добычу данных через призму добычи меди. Вопрос сформирован нашим современным опытом: письмо и память руки уходят в прошлое, уступая место набору текста и другим техническим средствам. Искусственный интеллект и виртуальная реальность бросают вызов этим границам, предоставляя новые пространства для артикуляции человека. В то же время письменные знаки оказываются под угрозой технической модернизации, напоминая нам о проблемах реализации и воплощения в цифровом мире.
- Mixed Reality as a Technology for Immersive Stage Space Construction
- INTRODUCTION
- The Technological Transformation of Stage Design
- Immersive Theater and Mixed Reality Technology
- THE CONSTRUCTION TECHNOLOGY OF IMMERSIVE STAGE SPACE BASED ON MIXED REALITY:
- THE EXAMPLE OF DEEP WEATHER
- Project Introduction
- 3D Scene
- Unity3d Effects
- Function of Vuforia
- Implementation of Mixed Reality
- Site Commissioning
- Viewing Mode
- The Perfomance as Installation Art
- SUMMARY: DESIGN PRINCIPLES OF IMMERSIVE THEATER CONSTRUCTION TECHNOLOGY BASED ON MIXED REALITY
- Surprise
- Connecting Physical Space
- Aesthetics
- Facilitate Actions
- Iteration and Extension
- Technicality
- INTRODUCTION
- REFERENCES
Access count: 24
Last 30 days: 24