Details
Title | Взаимосвязь показателей интеллекта и копинг-стратегий у студентов: бакалаврская работа: 44.03.02 |
---|---|
Creators | Рождествина Валерия Игоревна |
Scientific adviser | Оленникова Марина Васильевна |
Organization | Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт |
Imprint | Санкт-Петербург, 2016 |
Collection | Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция |
Subjects | интеллект ; копинг-стратегии ; студенты ; психометрический интеллект |
Document type | Bachelor graduation qualification work |
File type | |
Language | Russian |
Level of education | Bachelor |
Speciality code (FGOS) | 44.03.02 |
Speciality group (FGOS) | 440000 - Образование и педагогические науки |
DOI | 10.18720/SPBPU/2/v16-1290 |
Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
Record key | RU\SPSTU\edoc\33769 |
Record create date | 11/15/2016 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group | Anonymous |
---|---|
Network | Internet |
Основная цель работы - изучение взаимосвязи показателей интеллекта и копинг-стратегий у студентов. В результаты исследования выявленавзаимосвязь уровневых показателей интеллекта и частных интеллектуальных способностей с копинг-стратегиями. Установлено, что профиль обучения студентов больше проявлен в структуре интеллекта, чем половые различия. Показано, что в решении трудных ситуаций студенты, независимо от пола и профессиональной принадлежности, предпочитают использование проблемно-ориентированных копинг-стратегий.
The main goal of the work-exploring the relationship indicators of intelligence and coping strategies among students. In the results of a study of interrelation level indicators of intelligence and private intellectual abilities with coping strategies. Found that students more learning profile shown in the structure of intelligence than gender differences. It is shown that in addressing difficult situations students, regardless of gender and professional amenities, prefer the use of problem-focused coping strategies.
Network | User group | Action |
---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
|
Internet | Authorized users SPbPU |
|
Internet | Anonymous |
|
Access count: 3206
Last 30 days: 0