Details

Title Взаимосвязь эмоционального интеллекта и способов реагирования в конфликте: бакалаврская работа: 44.03.02
Creators Попова Наталья Владимировна
Scientific adviser Шурупова М. Ф.
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2016
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects эмоциональный интеллект ; конфликты ; способы реагирования ; стратегии поведения ; emotional intellect ; conflicts ; ways of reacting ; strategy of behavior
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 44.03.02
Speciality group (FGOS) 440000 - Образование и педагогические науки
DOI 10.18720/SPBPU/2/v16-1296
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key RU\SPSTU\edoc\33788
Record create date 11/15/2016

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Основная цель дипломного исследования, заключающаяся в выявлении взаимосвязи структурных элементов эмоционального интеллекта с предпочитаемыми стратегиями поведения в конфликте у студентов была достигнута. Проведен теоретический анализ понятий эмоциональный интеллект, конфликт, способ реагирования (стратегия поведения) в конфликте. Проведено практическое исследование, в ходе которого были выделены уровни показателей эмоционального интеллекта и доминирующие стратегии поведения в конфликте у студентов. В результате корреляционного анализа были обнаружены взаимосвязи отдельных показателей эмоционального интеллекта и способов реагирования в конфликте. На основе полученных результатов был сделан вывод о том, что имеется взаимосвязь отдельных структурных элементов эмоционального интеллекта и способов реагирования в конфликте.

The main objective of the graduation research, namely to identify the relationship of structural elements of emotional intelligence with the preferred behavior strategies in conflict among students was achieved. The theoretical analysis of the concepts of emotional intelligence, conflict, how (strategy) in conflict. a practical study in the course of which were allocated by levels of indicators of emotional intelligence and dominant strategy of behavior in conflict among the students. As a result of correlation analysis were discovered the relationship of selected indicators of emotional intelligence and ways to respond to the conflict. Based on the obtained results, it was concluded that there is a relationship of individual structural elements of emotional intelligence and ways to respond to the conflict.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 114 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics