Details

Title Исследование потребительских свойств настоек функционального назначения: магистерская диссертация: 38.04.07
Creators Спрыгина Анна Вадимовна
Other creators Вытовтов Анатолий Андреевич
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого; Институт «Торгово-экономический университет»
Imprint Санкт-Петербург, 2016
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects настойки; женьшень; облепиха; напитки функционального назначения; tinctures; ginseng; sea buckthorn; functionality drinks
UDC 663.837(043.3)
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 38.04.07
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/2/v16-1566
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key RU\SPSTU\edoc\33452
Record create date 10/31/2016

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

В работе приведены результаты исследования опытных образцов настоек сладких на основе женьшеня и облепихи, как продукта функционального назначения. Показано, что опытные образцы разработанных настоек соответствует требованиям действующих нормативных документов, по физико-химическим и органолептическим показателям, а концентрации входящие их состав пищевые функциональных ингредиентов позволяют отнести их к продуктам функционального назначения. Результаты проведенных маркетинговых исследований показали популярность и высокий спрос на ассортимент напитков данной группы.

The results of the research prototypes sweet liqueurs based on ginseng and sea buckthorn as the functionality of the product. It is shown that the prototypes developed infusions comply with the requirements of normative documents on physical, chemical and organoleptic characteristics and the composition of their concentration of incoming food functional ingredients allow us to attribute them to the products of a functional purpose. The results of marketing research showed the popularity and high demand for a range of beverages in the group.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 102 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics