Details

Title: Анализ рекламаций и претензий клиентов ООО «ЦМП МЕДИКА»: бакалаврская работа: 38.03.02
Creators: Павлова Мария Сергеевна
Scientific adviser: Ефимов Алексей Михайлович
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2016
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: маркетинговые исследования; управление жалобами потребителей; теория эффективной жалобы; сбор и анализ жалоб; медицина; коммерческая эффективность; marketing research; managing consumer complaints; the theory of effective complaint; the collection and analysis of complaints; medicine; commercial efficiency
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Speciality code (FGOS): 38.03.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
Links: http://doi.org/10.18720/SPBPU/2/v16-2250

Allowed Actions: Read Download (2.7 Mb) You need Flash Player to read document

Group: Anonymous

Network: FL SPbPU Local Network

Annotation

В бакалаврской работе предложены методы управления жалобами клиентов, которые включают в себя реализацию принципа теории эффективной жалобы, проведение обучающих тренингов для персонала, специализированное программное обеспечение, а так же бизнес-процессы для управления и обработки поступающих в организацию жалоб. Рассчитана коммерческая эффективность предлагаемых мероприятий для управления жалобами.

In bachelor thesis propose methods of customer complaints management which includes the implementation of the principles of the theory of effective complaints, special software, instructions for staff, the business process for handling complaints and trainings for personnel. The commercial effectiveness of the proposed measures was calculated.

Document access rights

Network User group Action
-> FL SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet All Read Print Download

Document usage statistics

stat Document access count: 1993
Last 30 days: 36
Detailed usage statistics