Details
Title | Междисциплинарное проектирование как составная часть профессионально педагогической деятельности: магистерская диссертация: 45.04.02 |
---|---|
Creators | Кузнецова Ольга Витальевна |
Scientific adviser | Попова Нина Васильевна |
Organization | Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт |
Imprint | Санкт-Петербург, 2016 |
Collection | Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция |
Subjects | междисциплинарное проектирование; модульное обучение; смешанное обучение; modular learning; interdisciplinary design; blended learning |
LBC | 74.48я031 |
Document type | Master graduation qualification work |
File type | |
Language | Russian |
Level of education | Master |
Speciality code (FGOS) | 45.04.02 |
Speciality group (FGOS) | 450000 - Языкознание и литературоведение |
DOI | 10.18720/SPBPU/2/v16-462 |
Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
Record key | RU\SPSTU\edoc\32363 |
Record create date | 8/23/2016 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group | Anonymous |
---|---|
Network | Internet |
В данной работе рассматривается проблема интеграции междисциплинарных связей (МДС) в системе высшего профессионального образования. Производится анализ разработанного университетом курса «Английский язык. Профессионально ориентированный курс»: раскрывается теоретическая основа инновационного метода междисциплинарного проектирования в рамках профессионально ориентированного курса для студентов-бакалавров, обучающихся по направлению подготовки «Системный анализ и управление». В основе курса лежит авторская методика, разработанная профессорами трех кафедр, на основе методики предметно-языкового интегрированного обучения. Рассматривается понятие компьютерной обучающей среды (КОС), модульного обучения, смешанное обучения, лингводидактической обучающей среды.
The work addresses the problem of the interdisciplinary integration in the higher education system. The interpretation and the analysis of the discipline "English language. Professionally-oriented course" developed by the University is given. Theoretical basis of the innovative methods for multidisciplinary design as a part of professionally oriented courses for undergraduate students specializing in "System analysis and management " are given. The proprietary methodology, developed by the academic teaching staff of the three faculties on the basis of the CLIL methodology, is described and analyzed. The interdisciplinary relations and their role today are shown. The modular learning, blended learning, learning environment concepts are shown .
Network | User group | Action |
---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
|
Internet | Authorized users SPbPU |
|
Internet | Anonymous |
|
Access count: 428
Last 30 days: 0