Details
Title | Образ детства в текстах английской культуры (XIX в. - начало XX в.): магистерская диссертация: 45.04.02 |
---|---|
Creators | Плакхина Кристина Михайловна |
Scientific adviser | Ульянова Светлана Борисовна |
Organization | Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт |
Imprint | Санкт-Петербург, 2016 |
Collection | Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция |
Subjects | воспитание ; детская литература ; викторианская Англия ; upbringing ; childrens literature ; victorian England |
LBC | 83.8я031 ; 84(4Вел)я031 |
Document type | Master graduation qualification work |
File type | |
Language | Russian |
Level of education | Master |
Speciality code (FGOS) | 45.04.02 |
Speciality group (FGOS) | 450000 - Языкознание и литературоведение |
DOI | 10.18720/SPBPU/2/v16-464 |
Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
Record key | RU\SPSTU\edoc\32376 |
Record create date | 8/24/2016 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group | Anonymous |
---|---|
Network | Internet |
Исследование посвящено анализу образа детства в английской викторианской культуре. На основе многоаспектного изучения художественных произведений и периодических изданий середины XIX - первой четверти XX вв. реконструируются господствующий концепт детства, а также принципы взаимоотношений детей и взрослых, которые легли в основу образа ребенка в английской детской художественной литературе, сохраняющей свое значение в современной образовательной и воспитательной практике.
The research is devoted to the analysis of the image of childhood in Victorian culture. In this work were reconstructedthe dominant concept of childhood as well as the principles of relations between children and adults, which formed the basis of the image of the child in an English children's literature, which retains its importance in the modern education and pedagogical practice on the basis of a multidimensional study of artistic works and periodicals(from the middle of XIX -till the first quarter of the XX century).
Network | User group | Action |
---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
|
Internet | Authorized users SPbPU |
|
Internet | Anonymous |
|
Access count: 381
Last 30 days: 0