Details

Title: Лингвопрагматические средства создания образа России в европейских СМИ 2013-2015 гг. (на материале немецкоязычной аналитической прессы): магистерская диссертация: 45.04.02
Creators: Чехович Ирина Александровна
Scientific adviser: Чернявская Валерия Евгеньевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2016
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: дискурс СМИ; персуазивная коммуникация; речевая стратегия; речевая тактика; образ России; media discourse; persuasive communication; persuasive strategy; persuasive tactic; image of Russia
LBC: 83.7я031; 76.02:81.432.4я031
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 45.04.02
Speciality group (FGOS): 450000 - Языкознание и литературоведение
DOI: 10.18720/SPBPU/2/v16-466
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\32381

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Дискурс СМИ представляет собой персуазивный дискурс, преобладает установка на оценочное информирование. Данное исследование посвящено изучению лингвопрагматических средств дискурса СМИ. На основе немецкоязычных газетных текстов представлена классификация речевых стратегий, тактик и средств, участвующих при формировании образа России в европейских СМИ. Установлено, что в условиях геополитического конфликта наблюдается усиление риторики в СМИ.

Media discourse is a type of persuasive discourse, the main functions are informing and evaluation. This study focuses on the specifics of linguistic and pragmatic means of the media discourse. A classification of persuasive strategies and tactics, forming the image of Russia in European mass media is presented on material of German-language journalistic texts. It is shown that a geopolitical conflict is catalyzing the persuasive communication in media discourse.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 752
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics