Details

Title: Массовые открытые онлайн курсы - современная концепция в образовании и обучении: бакалаврская работа: 45.03.02
Creators: Рыкунова Ксения Вячеславовна
Scientific adviser: Жук Людмила Григорьевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2016
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: массовые открытые онлайн курсы; MOOK; внедрение в образовательный процесс; модели в образовании; MOOC; models of their introduction in educational; massive open online courses
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 45.03.02
Speciality group (FGOS): 450000 - Языкознание и литературоведение
DOI: 10.18720/SPBPU/2/v16-503
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\32290

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В качестве объекта исследования рассматриваются массовые открытые онлайн курсы. Предметом исследования являются возможности и особенности внедрения массовых открытых онлайн курсов в учебный процесс вуза. В работе были рассмотрены понятия, виды и подробная характеристика МООКов, изучены примеры зарубежных и отечественных платформ, а также проведен сравнительный анализ. После этого были исследованы преимущества и недостатки МООКов, модели их внедрения в образовательный процесс. В практической части было проведено анкетирование среди студентов с целью выявления мнения об эффективности и необходимости применения массовых открытых онлайн курсов в системе высшего образования.

The object of the research is the massive open online courses. The subject of the research are opportunities and featuresof introduction of the massive open online courses. In this research, the author considered different types, detailed characteristics of MOOCs and compared foreign and Russian platforms. In addition, advantages and disadvantages of MOOCs, models of their introduction in educational process were investigated. To identify the student's opinion about the efficiency and necessity of application massive open online courses in the system of the higher education, the survey was conducted among the students.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 1739
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics