Details

Title: Организация деятельности предприятия по продажам продукции автопрома на условиях франчайзинга: магистерская диссертация: 38.04.01
Creators: Котик Лина Андреевна
Scientific adviser: Козловская Эра Анатольевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2016
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: Автомобильные шины; франчайзинг; franchising; automobile tires
LBC: 65.290.333я031; 65.305.424.3я031
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Speciality code (FGOS): 38.04.01
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
Links: http://doi.org/10.18720/SPBPU/2/v16-886
Rights: Свободный доступ из сети Интернет (чтение)

Allowed Actions: Read You need Flash Player to read document

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Франчайзинг является наиболее плодотворной формой объединения малого и крупного бизнеса, что актуально в настоящее время для стабилизации экономики и повышения конкурентных преимуществ. В данной работе рассматривается разработка механизма деятельности предприятия по реализации шинной продукции на условиях франчайзинга, на примере сети шинных центров. Раскрывается понятие и сущность франчайзинга как формы интеграции. Рассматриваются основные проблемы, особенности и перспективы развития франчайзинга в России, экономические предпосылки использования франчайзинга в сфере продаж шинной продукции. Дается характеристика действующей модели франчайзинга. Выделяются основные особенности и проблемы реализации систем франчайзинга шинных центров. Определяются методические положения оценки эффективности систем франчайзинга на рынке шинной продукции. Обосновываются основные критерии оценки эффективности системы франчайзинга шинных центров и принятия решений о реализации франшизного договора.

Franchising is the most fruitful form of аssociation of small and large businesses, which is important at present to stabilize the economy and increase competitive advantage. In this paper we consider the development of a mechanism of activity of the enterprise for the implementation of tire products for franchising, the example network of tire centers. Тhe concept and essence of franchising as a form of integration to uncover. То consider the problems, features and prospects of development of franchising in Russia, the economic prerequisites for the use of franchising in the sphere of sales of tire products. Given the characteristics of the current franchising model. Highlights the main features and problems of implementation of the franchise systems tire centers. Define methodological regulations of evaluation of the effectiveness of the system of franchising in the market of tyre products. Substantiates the main criteria for evaluating the effectiveness of the system of franchising tire centers and decision-making on the implementation of the franchise agreement.

Document access rights

Network User group Action
FL SPbPU Local Network All Read
-> Internet All Read

Document usage statistics

stat Document access count: 0
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics