Details
Title | Research of adaptation and standartization approaches in the international market: магистерская диссертация: 38.04.02 |
---|---|
Creators | Ananyeva Y. A. |
Scientific adviser | Тихонов Дмитрий Владимирович |
Organization | Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли |
Imprint | Санкт-Петербург, 2016 |
Collection | Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция |
Subjects | Стандартизация — Зарубежные страны ; реклама ; глобализация ; advertising ; globalization |
LBC | 65.291.34я031 |
Document type | Master graduation qualification work |
File type | |
Language | English |
Level of education | Master |
Speciality code (FGOS) | 38.04.02 |
Speciality group (FGOS) | 380000 - Экономика и управление |
DOI | 10.18720/SPBPU/2/v16-999 |
Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
Record key | RU\SPSTU\edoc\32666 |
Record create date | 9/8/2016 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group | Anonymous |
---|---|
Network | Internet |
В магистерской диссертации проведен анализ подходов к стандартизации и адаптации рекламных слоганов на международном рынке. Описываются основные тенденции развития глобального рекламного рынка, рассматриваются теоретические аспекты адаптации и стандартизации, а также относящиеся к ним кейсы, типичные переводческие ошибки и лингвистические приемы, позволяющие избежать их. Мы представляем разработку нового метода к адаптации слоганов.
This master thesis is devoted to the study of adaptation and standardization approaches in the international market. It describes the main tendencies of the development of the global advertising market, the theoretical overview of the cases on the adaptation and standardization of the slogans on the global market, typical mistakes and translation methods to avoid them. We introduce the information about the development of a new approach of the adaptation of slogans.
Network | User group | Action |
---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
|
Internet | Authorized users SPbPU |
|
Internet | Anonymous |
|
Access count: 417
Last 30 days: 0