Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В магистерской диссертации проведен анализ подходов к стандартизации и адаптации рекламных слоганов на международном рынке. Описываются основные тенденции развития глобального рекламного рынка, рассматриваются теоретические аспекты адаптации и стандартизации, а также относящиеся к ним кейсы, типичные переводческие ошибки и лингвистические приемы, позволяющие избежать их. Мы представляем разработку нового метода к адаптации слоганов.
This master thesis is devoted to the study of adaptation and standardization approaches in the international market. It describes the main tendencies of the development of the global advertising market, the theoretical overview of the cases on the adaptation and standardization of the slogans on the global market, typical mistakes and translation methods to avoid them. We introduce the information about the development of a new approach of the adaptation of slogans.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 417
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |