Details

Title: Совершенствование ивент-маркетинга по продвижению продукции международных компаний на российском рынке: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.03.02_08 «Маркетинг»
Creators: Цуканова Мария Андреевна
Scientific adviser: Титов Александр Борисович
Other creators: Журавлева Ольга Сергеевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2020
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: бренд; ивент-маркетинг; событийный маркетинг; анализ эффективности проектов; анализ хозяйственной деятельности; вrand; event marketing; project efficiency analysis; economic activity analysis
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2020/vr/vr20-2567
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\10846

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

«Совершенствование ивент-маркетинга по продвижению продукции международных компаний на российском рынке». Целью работы является анализ эффективности прошедших мероприятий компании ООО «Ред Булл Рус» и написание рекомендаций для совершенствования ивент-маркетинга. Задачи работы: - Раскрыть понятия ивент-маркетинга и PR компаний; - Раскрыть понятие брендинга; - Проанализировать рынок энергетических напитков в России; - Проанализировать хозяйственную деятельность компании; - Оценить эффективность проектов. Работа выполнялась на материалах внутренних документов ООО «Ред Булл Рус», и данным Росстат ООО «Ред Булл Рус» Методы: Применялись общенаучные методы исследования: сравнительный анализ, метод аналогий, специфические методы исследования. Основные результаты работы: - Раскрыты понятия ивент-маркетинга и PR компаний - Рассмотренно использование ивент-маркетинга международными компаниями в других странах и мире в целом - Раскрыты понятие брендинга - Проанализирован рынок энергетических напитков в России - Проанализирована хозяйственная деятельность компании - Проведена оценка эффективности проектов Практическая значимость работы определяется готовыми рекомендациями для компании в организации мероприятий, предложены новые стратегии продвижения и рекламы.

"Improvement of event marketing to promote products of international companies in the Russian market". The purpose of the work is to analyze the effectiveness of past events «Red Bull Rus» and write recommendations for improving event marketing. Objectives of the work: - Explain the concepts of event marketing and PR companies; - Explain the concept of branding; - To analyze the market of energy drinks in Russia; - Analyze the economic activities of the company; - To evaluate the effectiveness of projects. The work was carried out on the materials of internal documents of «Red Bull Rus», and data from Rosstat «Red Bull Rus». Methods: General scientific research methods were applied: comparative analysis, method of analogies, specific research methods. The main results of work: - The concepts of event marketing and PR companies were revealed. - The use of event marketing by international companies in other countries and the world in general has been considered - The concept of branding is revealed - Analyzed the energy beverage market in Russia - The company's economic activity was analyzed - The projects were evaluated for effectiveness The practical importance of work is determined by ready recommendations for the company in the organization of events, proposed new strategies for promotion and advertising.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 22
Last 30 days: 1
Detailed usage statistics