Details

Title: Обучение китайскому языку на начальном этапе как второму иностранному с помощью интернет-ресурсов (на примере УМК Discover China level 1): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 45.03.02 «Лингвистика» ; образовательная программа 45.03.02_01 «Теория и методика преподавания иностранных языков и культур»
Creators: Окинина Арина Сергеевна
Scientific adviser: Каткова Нина Михайловна
Other creators: Кобичева Александра Максимовна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2021
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: китайский язык; китайский язык как иностранный; discover china; интернет-ресурсы; методы обучения иностранным языкам; гугл-форма; chinese language; chinese language as a foreign language; internet re-sources; methods of learning foreign languages; google-form
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 45.03.02
Speciality group (FGOS): 450000 - Языкознание и литературоведение
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2021/vr/vr21-4221
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\13162

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Объектом исследования является Интернет-ресурс. Предметом исследования является Интернет-ресурс как метод обучения китайскому как второму иностранному на начальном этапе. Целью работы является изучение способов и проблем обучения китайскому языку на начальном этапе как второму иностранному с помощью Интернет-ресурсов. Методами исследования являются: описательный, сравнительный, критический анализ литературных источников. В ходе работы дана общая характеристика китайского языка; рассмотрены методы обучения китайскому как второму иностранному; охарактеризованы Интернет-ресурсы как метод обучения китайскому языку; описаны отличительные особенности УМК Discover China level 1; описаны возможности гугл-формы как методического инструмента; создан продукт с использованием гугл-формы и проведена его апробация. Результатом работы является исследование способов и проблем обучения китайскому языку на начальном этапе как второму иностранному с помощью Интернет-ресурса.

The subject of the graduate qualification work is “Teaching the Chinese language at the initial stage as a second foreign language using Internet resources (based on the Discover China level 1 educational and methodological complex)”. The object of the research is the Internet resource. The subject of the research is an Internet resource as a method of teaching Chinese as a second foreign language at the initial stage. The aim of the work is to study the methods and problems of teaching Chinese at the initial stage as a second foreign language using Internet resources. The research methods are descriptive, comparative, critical analysis of literary sources. A general characteristic of Chinese language is given. The methods of teaching Chinese as second foreign language are considered. The Internet resources are characterised as a method of teaching Chinese language. The distinctive features of the teaching and learning method Discover China level 1 are described; The capabilities of the Google form as a methodological tool are described; a product was created using a google-form and its approbation was carried out. The result of the work is the study of the methods and problems of teaching the Chinese language at the initial stage as a second foreign language using the Internet resource.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 7
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics