Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Цель данной работы – проведение проверочного расчёта на прочность конструкции подвески крана с двумя блоками при рабочей грузоподъёмности в 1т, а также проведение оптимизации по результатам статического анализа. В работе было изучено устройство подвески и методы её проектирования. Метод проектирования деталей основан на расчёте габаритов конструкции из условий прочности и жёсткости. Некоторые элементы конструкции должны отвечать требованиям государственных стандартов (ГОСТ). Построение деталей, как и самой конструкции, произведено с помощью инженерного пакета Creo Parametric. Анализ конструкции и подготовка к нему были исполнены в программе Ansys Workbench. К подготовке к анализу относят следующие шаги: выбор материалов, создание контактных пар, генерирование сетки конечных элементов, задание нагрузок. По результатам статического анализа было решено облегчить конструкцию за счёт изменения формы блоков и уменьшения толщины щёк подвески. Вес конструкции удалось уменьшить на 8 кг, без критичных изменений по возникающим в конструкции напряжениям, перемещениям и упругим деформациям. Некоторые системы автоматизированного проектирования имеют интегрированные приложения, позволяющее оптимизировать многие параметры. Тем не менее, в практике проектирования актуальными остаются инженерные расчёты, которые выполняются в качестве проверочных.
The topic of the final qualified work is a test calculation for the strength of a crane suspension with two blocks. The suspension is a subject of research. The purpose of the work is to test the strength of the suspension of a crane with two blocks with a working lifting capacity of 1 ton, as well as to carry out optimization based on the results of static analysis. In the work, the suspension device and methods of its design were studied. The design method of parts is based on calculating the dimensions of the structure from strength and stiffness. Some structural elements meet the requirements of state standards. The construction of the parts, as well as the structure itself, was performed using the Creo Parametric engineering package. The design analysis and preparation was performed in the Ansys Workbench program. Preparation for analysis includes the following steps: selection of materials, creation of contact pairs, generation of a mesh of finite elements, loads. Based on the results of static analysis, it was decided to lighten the structure by changing the shape of the suspension blocks of thickness cover. The weight of the structure was reduced by 8 kg. Some CAD systems have integrated applications to optimize many parameters. However, as a matter of fact, in the practice of designing, actual engineering calculations that are performed in the verifiable ones.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 30
Last 30 days: 2 Detailed usage statistics |