Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Выпускная квалификационная работа магистра посвящена изучению возможностей и путей эффективного использования технологии Edutainment в процессе формирования умений говорения на занятиях по иностранному языку в неязыковом вузе. В работе рассмотрены сущностные характеристики иноязычного говорения, включая монологическую и диалогическую речь. Также рассматриваются психолого-педагогические основы использования технологии Edutainment при обучении иноязычному говорению. Автор проводит анализ различных ресурсы для реализации технологии Edutainment при обучении иноязычному говорению. Для проведения исследования был разработан комплекс упражнений, нацеленных на активизацию иноязычного говорения студентов в ходе аудиторного обучения и за его пределами. Разработанный комплекс упражнений прошел опытную проверку в условиях обучения английскому языку студентов-магистрантов. Особое внимание уделялось разработке критериев оценивания иноязычного говорения студентов. Результаты исследования показали, что использование образовательно-развлекательных методов значительным образом активизирует иноязычное говорение и повышает уровень мотивации студентов, их уверенности в использовании изучаемого языка и помогает им оставаться вовлеченными и сосредоточенными во время урока.
The master's final qualifying work is devoted to the study of the possibilities and ways of effective use of Edutainment technology in the process of developing speaking skills in foreign language classes at a non-linguistic university. The paper considers the essential characteristics of foreign language speaking. The psychological and pedagogical foundations of the use of Edutainment technology in teaching foreign languages are also considered. The author analyzes various resources for the implementation of Edutainment technology in teaching foreign language speaking skills. To conduct the study, a set of exercises was developed, which consists of functionally interrelated exercises aimed at enhancing students’ speaking skills in and outside the classroom. The developed set of exercises was tested while teaching English as a foreign language to the university students. Particular attention was paid to the development of the criteria for assessing the students’ speaking skills. The research results showed that the use of educational and entertaining methods significantly activates foreign language speaking skills and increases the level of students' motivation, their confidence in using the target language and helps them to stay involved and focused during the lesson.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 13
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |