Details

Title Математическое моделирование деталей автомобиля: выпускная квалификационная работа магистра: направление 15.04.05 «Конструкторско-технологическое обеспечение машиностроительных производств» ; образовательная программа 15.04.05_03 «Технология автомобилестроения»
Creators Намбудри Танудж
Scientific adviser Степанов Сергей Николаевич
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт машиностроения, материалов и транспорта
Imprint Санкт-Петербург, 2022
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects Автомобильные детали; Математическое моделирование; бампер; пластик; технологический процесс; шестерня; резец; кинетическая энергия; bumper; plastic; technological process; gear; cutter; kinetic energy
UDC 629.33.02; 519.876.5
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 15.04.05
Speciality group (FGOS) 150000 - Машиностроение
DOI 10.18720/SPBPU/3/2022/vr/vr23-1250
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key ru\spstu\vkr\21534
Record create date 4/21/2023

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

В дипломной работе бампер проектируется из 3 материалов, которые будут моделироваться со скоростью 50, 100, 120 км/ч, длина бампера составляет 1,5 м (ширина общего легкового автомобиля), моделирование КРАШ-тестов будет выполнено в исследовании, моделирование будет выполнено в верстаке ANSYS (Явная динамика). В дальнейшем могут быть проведены исследования с различной толщиной и структурой бампера для поглощения энергии удара. В первой главе диссертации приводится литературный обзор различных авторов, ранее работавших  с проблемой безопасности при лобовом столкновении и изучивших конструкцию бампера и материала его изготовления. Во второй главе диссертации описывается методология исследование, описываемой проблемы. В третьей главе представлена технологическая часть производства бампера.

In the thesis, the bumper is designed from 3 materials that will be modeled at a speed of 50, 100, 120 km/h, the bumper length is 1.5 m (the width of a common passenger car), the modeling of CRASH tests will be performed in the study, the modeling will be performed in the ANSYS workbench (Explicit Dynamics). In the future, studies with different thickness and bumper structure can be carried out to absorb impact energy. The first chapter of the dissertation provides a literature review of researchers that previously worked with the safety problem in a head-on collision and studied the design of the bumper, the material of its manufacture & the manufacturing process. The second chapter of the dissertation describes the research methodologydescribed by the problems. The third chapter presents the technological part of bumper production. The fourth chapter presents the result of mathematical analysis and the graphical justification of the experimental studies done.In the conclusion of the dissertation, conclusions are given, and a final justification is made for the choice of bumper material that meets the criteria of economy and safety.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 9 
Last 30 days: 1

Detailed usage statistics