Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В данной работе выделены критерии анализа игровых движков для выбора движка в качестве инструмента инди-разработки. Для разработки был выбран игровой движок Unity, проведен общий обзор движка. В работе приводится описание процедурной генерации контента в играх, в частности, процедурной генерации уровней. Рассматриваются существующие методы процедурной генерации уровней (метод клеточных автоматов, метод двоичного разделения пространства). Предлагается метод объединения и модификации существующих алгоритмов для создания уровней-пещер для игры. В результате разрабатывается игровое приложение для мобильных Android устройств с настраиваемой процедурной генерацией уровней, а также производится тестирование работоспособности игры на Android устройствах различной конфигурации при помощи программы эмулирования Аndroid Virtual Device.
In this work, criteria for analyzing game engines were identified to choose an engine as a tool for indie development. The Unity game engine was chosen for development, and a general overview of the engine is provided. The paper describes procedural content generation in games, specifically procedural level generation. Existing methods of procedural level generation are examined (cellular automata method, binary space partitioning method). A method is proposed for combining and modifying existing algorithms to create cave-levels for the game. As a result, a game application is developed for mobile Android devices with customizable procedural level generation, and testing of the games functionality on Android devices of various configurations is performed using the Android Virtual Device emulation program.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 3
Last 30 days: 1 Detailed usage statistics |