Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Целью работы является разработка стратегии экологического маркетинга для выхода компании ORGN на рынок России. Были решены следующие задачи: - охарактеризовать идеи нового бизнес-проекта в сфере экологического маркетинга; - проанализировать силы конкуренции на рынке экотоваров; - осуществить анализ факторов макросреды на рынке экотоваров; - исследовать конкурентов на рынке экотоваров; - исследовать поведения потребителей при выборе экотоваров; - обосновать стратегические решения, актуальные для предприятия, работающего в сфере экологического маркетинга; - обосновать выбор целевого рынка предприятия; - разработать рекомендации по реализации стратегии. Актуальность темы обусловлена растущим трендом на осознанное потребление. Источниками информации выступили данные отечественной и зарубежной научно-исследовательской литературы, официальных Интернет-ресурсов и аналитических агентств. Сформирован перечень из инициатив, связанных с разными инструментами, входящими в комплекс экологического маркетинга. Данные инструменты согласованы между собой в плане содержания сообщений бренда, дополняющих друг друга. Сформированы рекомендации по мероприятиям, призванным усилить бренд благодаря усовершенствованию коммуникационного маркетинг-микса, путем активного использования указанных сторон бренда.
The aim of the work is to develop a strategic marketing strategy for ORGN to enter the Russian market. Possible problems were solved: - describe the ideas of a new business project in the field of environmental marketing; - analyze the strength of competition in the market of eco-products; - to carry out an analysis of the macro environment in the market of eco-products; - research competitors in the market of eco-products; - to investigate the behavior of consumers when choosing eco-products; - substantiate strategic decisions that are relevant for an enterprise operating in the field of environmental marketing; - justify the choice of the target market of the enterprise; - develop recommendations for the implementation of the strategy. The relevance of the topic is due to the growing trend towards conscious consumption. Sources of information are data from domestic and foreign research literature, open Internet resources and news agencies. A list of initiatives associated with various tools included in the environmental marketing complex has been formed. These tools are consistent with each other in terms of the content of brand messages that complement each other. Recommendations are made for activities designed to strengthen the brand by improving the communication marketing mix, through the active use of these aspects of the brand.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 4
Last 30 days: 1 Detailed usage statistics |