Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы магистра: «Методы контент-маркетинга на рынке образовательных услуг». Целью исследования является разработка практических рекомендаций по контент-маркетингу на рынке образовательных услуг. Исследование выполнялось на базе Санкт-Петербургского политехнического университета Петра Великого. Предмет исследования: методы повышения эффективности контент-маркетинга образовательных учреждений. Методы исследования: применялись контентный и сравнительный анализ, метод аналогий, системный подход, анкетный опрос, исторический метод, сравнение. Основные результаты исследования: - определены основные показатели контент-маркетинга образовательных учреждений; - выявлены основные тенденции контент-маркетинга на рынке образовательных услуг; - проанализированы предпочтения целевой аудитории;- разработаны практические рекомендации по контент-маркетингу для образовательных учреждений. Область применения результатов ВКР применение результатов работы в деятельности компании-объекта, возможность использования результатов для других компаний. Научной новизной исследования является интеграция деятельности вуза в информационные системы социальных сетей с целью продвижения образовательных услуг и бренда вуза. Выводы. Задачи ВКР решены, цель достигнута, определена область применения результатов. Полученные результаты обладают признаками научной новизны. Обоснованы перспективы дальнейшего исследования.
The title of the master graduate qualification work: “Methods of content marketing in the market of educational services”. The aim of the study is to develop practical recommendations for content marketing in the educational services market. The study was carried out on the basis of the Peter the Great St. Petersburg Polytechnic University. Research subject: methods to improve the efficiency of content marketing of educational institutions. Research methods: content and comparative analysis, the method of analogies, a systematic approach, a questionnaire survey, a historical method, comparison. The main results of the study: - definition of the main indicators of content marketing of educational institutions; - identifying the main trends of content marketing in the market of educational services; - analysis of the preferences of the target audience of educational institutions; - development of practical recommendations on content marketing for educational institutions. Application field: application of the results of work in the activities of the object company and the ability to use the results in other similar companies. The scientific novelty of the study integration of the university activities into the information systems of social networks in order to promote educational services and the brand of the university. Conclusions. The tasks of the thesis are solved, the goal is achieved, and the scope of application of the results is determined. The results obtained show signs of scientific novelty.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 15
Last 30 days: 2 Detailed usage statistics |