Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Целью исследования является разработка практических рекомендаций по формированию маркетинговой стратегии на бункеровочном рынке в условиях снижения спроса. Исследование выполнялось на базе бункеровочной компании ООО «ЛУКОЙЛ-МаринБункер». Предмет исследования: маркетинговая стратегии ООО «ЛУКОЙЛ-МаринБункер» Методы исследования: анализ нормативно-правовых документов по теме исследования, сравнительный анализ, изучение и обобщение сведений, ранжирование, синтез, прогнозирование, SWOT-анализ. Основные результаты исследования: – сформированы особенности формирования маркетинговых стратегий в условиях снижения спроса на нефтепродукты; – выполнен анализ российского рынка бункеровки судов; – выявлены факторы, влияющие на снижение спроса на бункерном рынке; – определен вектор развития рынка бункеровки судов в России; – предложен комплекс мер для формирования маркетинговой стратегии, в условиях снижения спроса. Область применения результатов ВКР – отечественный рынок бункеровки судов. Научной новизной исследования сформированная маркетинговая стратегия бункеровочной компании. В работе использовались инструменты Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint). Выводы. Задачи ВКР решены, цель достигнута, определена область применения результатов. Полученные результаты обладают признаками научной новизны. Обоснованы перспективы и направления дальнейшего исследования.
The purpose of the study is to develop practical recommendations for the formation of a marketing strategy in the bunkering market in conditions of declining demand. The study was carried out on the basis of the bunkering company LUKOIL-MarinBunker LLC. Subject of research: marketing strategies of LUKOIL-MarinBunker LLC Research methods: analysis of regulatory documents on the research topic, comparative analysis, study and generalization of information, ranking, synthesis, forecasting, SWOT analysis. The main results of the study: – the features of the formation of marketing strategies in the context of a decrease in demand for petroleum products are formed; – the analysis of the Russian ship bunkering market has been carried out; – he factors influencing the decrease in demand in the bunker market have been identified; – the vector of development of the ship bunkering market in Russia has been determined; – a set of measures for the formation of a marketing strategy has been proposed, in conditions of declining demand. The scope of the WRC results is the domestic ship bunkering market. The scientific novelty of the research is the formed marketing strategy of the bunkering company. Microsoft Office tools (Word, Excel, PowerPoint) were used in the work. Conclusions. The tasks of the WRC have been solved, the goal has been achieved, and the scope of application of the results has been determined. The results obtained have signs of scientific novelty. The prospects and directions of further research are substantiated.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 2
Last 30 days: 2 Detailed usage statistics |