Details

Title: Практика применения интегрированного обучения в многопрофильном университете: монография
Creators: Баранова Татьяна Анатольевна; Кобичева Александра Максимовна; Токарева Елена Юрьевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого
Imprint: Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2021
Electronic publication: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Учебная и учебно-методическая литература; Общая коллекция
Subjects: высшее профессиональное образование; педагогика; интегрированное обучение
LBC: 74.48
Document type: Other
File type: PDF
Language: English
Speciality code (FGOS): 13.00.00
Speciality group (FGOS): 130000 - Электро- и теплоэнергетика
DOI: 10.18720/SPBPU/2/i22-12
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать)
Record key: RU\SPSTU\edoc\67576

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В монографии представлен опыт разработки и внедрения интегрированных моделей обучения, основанных на комбинации образовательных методик и технологий, таких как перевернутый класс, проектное обучение и предметно-языковое интегрированное обучение (CLIL). Обозначены основные направления реализации интегрированного обучения в смешанной среде и предложена авторская методика CLIL для многоязычного класса. Монография предназначена для аспирантов, студентов вузов, студентов системы переподготовки и повышения квалификации, а также для читателей, интересующихся современными проблемами интегрированного обучения.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print
External organizations N2 All Read
External organizations N1 All Read
Internet Authorized users SPbPU Read Print
Internet Authorized users (not from SPbPU) Read
-> Internet Anonymous

Table of Contents

  • CONTENT
  • INTRODUCTION
  • CHAPTER 1. THEORETICALAND METHODOLOGICAL UNDERPINNINGSOF INTERGRATED LEARNING IMPLEMENTATION
  • 1.1. The Design of Integrated Learning Model for CLIL-learners
  • 1.2. Developing a model of increasing the learners’ bilingualprofessional capacity in the virtual laboratory environment
  • 1.3. Web-based Environment in the Integrated Learning Modelfor CLIL-learners: Examination of Students’ and Teacher’sSatisfaction
  • 1.4. The development of translinguism among university students:the Comprehensive analysis of Experience in St-Petersburg Peterthe Great Polytechnic University
  • CHAPTER 2. ANALYSIS OF THE EFFICIENCYOF INTEGRATED LEARNING METHODS ATUNIVERSITY
  • 2.1. Effects of an integrated learning approach on students’outcomes in St. Petersburg Polytechnic University
  • 2.2. Evaluation of Students’ Engagement in Integrated LearningModel in Blended Environment
  • 2.3. The Impact of X-culture Online Intercultural Project onStudents’ Cultural Intelligence Development
  • 2.4. The impact of the online project X-cultureon the development of students’ emotional intelligence
  • 2.5. X-Culture Project: Study on the Influencing Factorsof Students’ Collaboration Skills in Global Virtual Teams
  • 2.6. Assessment of the application of content and languageintegrate learning in a multilingual classroom
  • CONCLUSION
  • GLOSSARY

Usage statistics

stat Access count: 8
Last 30 days: 2
Detailed usage statistics