Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
статье раскрываются преимущества платформы Сloudschooling в интегрированном обучении аудированию и чтению на итальянском языке учащихся средней школы. Названная платформа позволяет осуществлять взаимодействие между учителем и обучающимся посредством создания виртуального класса. Аудирование и чтение, представляющие собой рецептивные виды речевой деятельности, характеризуются совокупностью общих характеристик. В статье приводятся примеры упражнений на итальянском языке, направленных на интегрированное обучение аудированию и чтению на итальянском языке. Авторы описывают упражнения, выполняемые обучающимися на послетекстовом этапе обучения названных видов речевой деятельности.
The article reveals the advantages of the e-learning platform Сloudschooling for integrated teaching listening and reading comprehension in Italian language to the secondary school learners. The e-learning platform keeps teachers and students connected remotely through its virtual classrooms. The paper examines the ways in which listening and reading processes are alike. Both receptive skills are concerned with the decoding part of the communication process. The analyses shows that both listening and reading have a complex of related skills components. The authors present activities for integrated teaching reading and listening comprehension in Italian languge at both post-reading and post–listening stages.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 1
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |