Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Статья посвящена вопросам разработки новых концептуальных идей предметно-языкового интегрированного обучения, реализация которого осуществляется на основе применения цифровых технологий, в частности исследуются дидактические возможности различных мобильных приложений. Специфика содержательного компонента методики, предлагаемая автором статьи, базируется на определении и вычленении такого понятия, как «метаязык специальности» как средства реализации трансфессионального подхода.
The article is devoted to the development of new conceptual ideas of subject-language integrated learning, the implementation of which is carried out on the basis of the use of digital technologies, in particular, the didactic capabilities of various mobile applications are investigated. The specificity of the substantive component of the methodology proposed by the author of the article is based on the definition and isolation of such a concept as “specialty metalanguage” which is considered as a means of transfessional approach realization.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 7
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |