Details

Title: Реализация трансфессионального подхода к предметно-языковому интегрированному обучению студентов технического вуза на основе цифровых технологий //
Creators: Халяпина Людмила Петровна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого
Collection: Общая коллекция
Subjects: Информационные технологии; интегрированное обучение; мобильные приложения; иностранные языки
UDC: 004
LBC: 74.484; 81.2-9
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian
DOI: 10.18720/SPBPU/2/id20-324
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать)
Record key: RU\SPSTU\edoc\66939

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Статья посвящена вопросам разработки новых концептуальных идей предметно-языкового интегрированного обучения, реализация которого осуществляется на основе применения цифровых технологий, в частности исследуются дидактические возможности различных мобильных приложений. Специфика содержательного компонента методики, предлагаемая автором статьи, базируется на определении и вычленении такого понятия, как «метаязык специальности» как средства реализации трансфессионального подхода.

The article is devoted to the development of new conceptual ideas of subject-language integrated learning, the implementation of which is carried out on the basis of the use of digital technologies, in particular, the didactic capabilities of various mobile applications are investigated. The specificity of the substantive component of the methodology proposed by the author of the article is based on the definition and isolation of such a concept as “specialty metalanguage” which is considered as a means of transfessional approach realization.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print
Internet Authorized users SPbPU Read Print
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 7
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics