Details

Title: Основы предпринимательства: учебное пособие
Creators: Васильева Ольга Олеговна; Тараканова Тамара Сергеевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2021
Collection: Учебная и учебно-методическая литература; Общая коллекция
Subjects: предпринимательство; учебники и пособия для вузов
LBC: 65.29я73
Document type: Tutorial
File type: PDF
Language: Russian
Speciality code (FGOS): 38.00.00
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/2/id20-376
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать)
Additionally: New arrival

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Соответствует СУОС по направлению подготовки бакалавров 42.03.01 «Реклама и связи с общественностью». Изложены основные концепции и принципы организации предпринимательской деятельности, особенности организационно-правовых форм организации бизнеса с учетом потребностей рынка, а также методология разработки бизнес-плана и оценки эффективности инвестиций и рисков. Рассмотрены вопросы организации предпринимательской деятельности, управления качеством, стандартизации и сертификации продукции и формы ее государственного регулирования. Главное внимание уделено концептуальным основам предпринимательства, государственному регулированию деятельности организаций, налогообложению предпринимательской деятельности, организации и формам оплаты труда на предприятии и др. Предназначено для студентов, изучающих дисциплину «Основы предпринимательства».

The manual corresponds to the self-established educational standard in the bachelor’s degree major coded 42.03.01 “Advertising and Public Relations”. The manual describes the basic concepts and principles of organizing entrepreneurial activity, peculiarities of organizational and legal forms of business organization with regard to market needs, as well as the methodology of developing a business plan and assessing investment effectiveness and risks. The authors consider the issues of organization of entrepreneurial activity, quality management, standardization and certification of products, and the form of its state regulation. The main emphasis is placed on the conceptual fundamentals of entrepreneurship, state regulation of organizations, taxation of entrepreneurial activity, organization and forms of labor remuneration at enterprises, etc. The manual is intended for students studying the course “Fundamentals of entrepreneurship”.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print
Internet Authorized users Read Print
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 13
Last 30 days: 3
Detailed usage statistics