Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Проводится анализ теоретического аспекта проблемы индивидуализации в процессе физического воспитания. Делается акцент на дискуссионной трактовке понятия «индивидуализация». Обосновывается расширение возможности индиви- дуализации физического воспитания в групповых занятиях. Для этого необходим переход от классно-урочной системы к проведению занятий на основе формирования учебных групп из обучающихся одной параллели школьных классов, имеющих схожие индивидуальные особенности возрастного развития.
The article analyzes the theoretical aspect of the problem of individualization in the physical education process. The emphasis is placed on the debatable interpretation of the concept of “individualization”. The possibility of expanding the possibility of physical education individualization in group lessons is substantiated. This requires a transition from the class-and-lesson system to conducting classes based on the formation of educational groups from students of the same parallel of school classes with similar individual characteristics of age development.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 4
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |