Details

Title: Теоретический аспект проблемы индивидуализации физического воспитания в системе образования // Спорт, человек, здоровье: X Международный конгресс, 8-10 декабря 2021 года, Санкт-Петербург, Россия: материалы конгресса
Creators: Ревенко Е. М.
Organization: Сибирский государственный автомобильно-дорожный университет (СибАДИ)
Imprint: Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2021
Electronic publication: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Общая коллекция
Subjects: индивидуализация; физическое воспитание; двигательные способности; типологические особенности; индивидуальные особенности возрастного развития
LBC: 75.1
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian
DOI: 10.18720/SPBPU/2/id21-302
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\67764

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Проводится анализ теоретического аспекта проблемы индивидуализации в процессе физического воспитания. Делается акцент на дискуссионной трактовке понятия «индивидуализация». Обосновывается расширение возможности индиви- дуализации физического воспитания в групповых занятиях. Для этого необходим переход от классно-урочной системы к проведению занятий на основе формирования учебных групп из обучающихся одной параллели школьных классов, имеющих схожие индивидуальные особенности возрастного развития.

The article analyzes the theoretical aspect of the problem of individualization in the physical education process. The emphasis is placed on the debatable interpretation of the concept of “individualization”. The possibility of expanding the possibility of physical education individualization in group lessons is substantiated. This requires a transition from the class-and-lesson system to conducting classes based on the formation of educational groups from students of the same parallel of school classes with similar individual characteristics of age development.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 4
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics