Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (1.3 Mb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Статья посвящена вопросам разработки модели знаний учащегося в интеллектуальных обучающих системах. Цель исследования состояла в поиске и реализации метода, позволяющего работать с качественными оценками знаний обучающихся. На начальном этапе была разработана функциональная модель интеллектуальной системы обучения и выбрана наиболее значимая функция для дальнейшего рассмотрения. Выбрана модель нечеткого представления знаний, приведено её описание. Разработана система адаптивного тестирования, позволяющая уточнить оценку знаний учащегося. Проведена апробация этой системы и приведены ее результаты.
The article is devoted to the development of a learner's knowledge model in intelligent learning systems. The purpose of the study was to find and implement a method that allows working with qualitative assessments of learners’ knowledge. The first step was to develop a functional model of the intellectual learning system and to select the most significant function for further consideration. The model of fuzzy knowledge representation is chosen and the description is given. A system of adaptive testing has been developed to clarify the assessment of a learner’s knowledge. This system has been tested and the results are presented.
Table of Contents
- SAEC_2022_Ч_3_Обложка_стр_1
- 2138 Системный анализ ч 3_корр
- 1
- SAEC_2022_Ч_3
- Step and repeat document 1 3
Usage statistics
|
Access count: 33
Last 30 days: 4 Detailed usage statistics |