Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В статье описывается эксперимент по извлечению информации из открытых источников о деятельности крупной торговой компании в ходе совместного когнитивного картирования аспирантами и имитации процесса формирования общего видения по реализации стратегии данной компании. Затем сформированное в результате эксперимента представление о важнейших факторах эффективности и результативности извне компании сопоставляются со взглядом на компанию изнутри. В том числе обсуждается проблема релевантности показателя NPS (Net Promoter Score — индекса потребительской лояльности).
The paper describes an experiment on extracting information from open sources about the activities of a large trading company in a participative cognitive mapping by postgraduate students and simulating the process of forming a shared vision on the implementation of the strategy of this company. The insights from the experiment are then compared with the insider's view of the company's critical success factors and performance. Among others, the problem of the relevance of the NPS (Net Promoter Score) is discussed.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |