Details

Title Специфика работы с обучающимися, страдающими дислексией, на уроках английского языка // Шатиловские чтения. Научное методическое наследие и перспективы развития иноязычного образования: сборник научных трудов по материалам конференции
Creators Лаврентьева Анна Игоревна
Organization Школа № 47 имени Д. С. Лихачёва
Imprint Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2023
Electronic publication 2024
Collection Общая коллекция
Subjects урок английского языка; индивидуальный образовательный маршрут; дислексия; современные образовательные технологии; диалог с родителями в педагогическом процессе; English lesson; individual educational route; dyslexia; modern educational technologies; dialogue with parents in the pedagogical process
LBC 74.268.19=432.1
Document type Article, report
File type PDF
Language Russian
DOI 10.18720/SPBPU/2/id23-678
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key RU\SPSTU\edoc\72375
Record create date 1/19/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Статья посвящена актуальной для современного образовательного процесса проблеме – специфике работы учителя английского языка с детьми, страдающими дислексией. Опираясь на опыт собственной практической деятельности в ГБОУ СОШ № 47 с углубленным изучением отдельных учебных предметов, автор анализирует основные группы трудностей, с которыми сталкиваются педагоги в работе с указанной целевой группой, и предлагает спектр конкретных приемов, являющихся тактическим основанием индивидуального образовательного маршрута ребенка, страдающего дислексией.

The article is devoted to a problem that is relevant for the modern educational process – the specifics of the work of an English teacher with children suffering from dyslexia. Based on personal experience of practical activities at State Secondary School No. 47 with in-depth study of particular academic subjects, the author analyzes the main groups of difficulties that teachers face in working with this target group, and offers a range of specific techniques that are the tactical basis for the individual educational route of a child suffering from dyslexia.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics