Details

Title: Специфика работы с обучающимися, страдающими дислексией, на уроках английского языка // Шатиловские чтения. Научное методическое наследие и перспективы развития иноязычного образования: сборник научных трудов по материалам конференции
Creators: Лаврентьева Анна Игоревна
Organization: Школа № 47 имени Д. С. Лихачёва
Imprint: Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2023
Electronic publication: 2024
Collection: Общая коллекция
Subjects: урок английского языка; индивидуальный образовательный маршрут; дислексия; современные образовательные технологии; диалог с родителями в педагогическом процессе; English lesson; individual educational route; dyslexia; modern educational technologies; dialogue with parents in the pedagogical process
LBC: 74.268.19=432.1
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian
DOI: 10.18720/SPBPU/2/id23-678
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally: New arrival
Record key: RU\SPSTU\edoc\72375

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Статья посвящена актуальной для современного образовательного процесса проблеме – специфике работы учителя английского языка с детьми, страдающими дислексией. Опираясь на опыт собственной практической деятельности в ГБОУ СОШ № 47 с углубленным изучением отдельных учебных предметов, автор анализирует основные группы трудностей, с которыми сталкиваются педагоги в работе с указанной целевой группой, и предлагает спектр конкретных приемов, являющихся тактическим основанием индивидуального образовательного маршрута ребенка, страдающего дислексией.

The article is devoted to a problem that is relevant for the modern educational process – the specifics of the work of an English teacher with children suffering from dyslexia. Based on personal experience of practical activities at State Secondary School No. 47 with in-depth study of particular academic subjects, the author analyzes the main groups of difficulties that teachers face in working with this target group, and offers a range of specific techniques that are the tactical basis for the individual educational route of a child suffering from dyslexia.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 0
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics