Details

Title: Совершенствование грамматических навыков студентов на примере видо-временных форм английского глагола с применением проблемно-проектных заданий в Республике Казахстан // Шатиловские чтения. Научное методическое наследие и перспективы развития иноязычного образования: сборник научных трудов по материалам конференции
Creators: Туржанова Гульмира Нурхановна
Organization: Баишев Университет
Imprint: Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2023
Electronic publication: 2024
Collection: Общая коллекция
Subjects: трехъязычие; грамматические навыки; проблемно-проектные задания; видо-временные формы английского глагола; trilingualism; grammatical skills; problem-solving and project-oriented tasks; tense forms of the English verb
LBC: 81.432.1-9-2
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian
DOI: 10.18720/SPBPU/2/id23-698
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally: New arrival
Record key: RU\SPSTU\edoc\72395

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В статье предлагается обучение студентов неязыкового вуза грамматической стороне речи (на примере видо-временных форм английского глагола) на основе использования проблемно-проектных заданий в условиях трехъязычия. Проблемно-проектный подход рассматривается как методологическая основа для формирования речевой компетенции бакалавров с учетом требований, предъявляемых современному специалисту. Описана методика работы с комплексом специально разработанных проблемно-проектных заданий. Кратко изложены структура, методы и результаты педагогического эксперимента.

The article proposes teaching students of a non-linguistic university the grammatical aspect of speech (using the example of tense forms of the English verb) based on the use of problem-solving and project-oriented tasks in a trilingual environment. The problem-solving and project-oriented approach is considered as a methodological basis for the formation of the speech competence of bachelors, taking into account the requirements for a modern specialist. The technique of working with a set of specially developed problem-solving and project-oriented tasks is described. The structure, methods and results of the pedagogical experiment are briefly outlined.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 1
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics