Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В статье предлагается обучение студентов неязыкового вуза грамматической стороне речи (на примере видо-временных форм английского глагола) на основе использования проблемно-проектных заданий в условиях трехъязычия. Проблемно-проектный подход рассматривается как методологическая основа для формирования речевой компетенции бакалавров с учетом требований, предъявляемых современному специалисту. Описана методика работы с комплексом специально разработанных проблемно-проектных заданий. Кратко изложены структура, методы и результаты педагогического эксперимента.
The article proposes teaching students of a non-linguistic university the grammatical aspect of speech (using the example of tense forms of the English verb) based on the use of problem-solving and project-oriented tasks in a trilingual environment. The problem-solving and project-oriented approach is considered as a methodological basis for the formation of the speech competence of bachelors, taking into account the requirements for a modern specialist. The technique of working with a set of specially developed problem-solving and project-oriented tasks is described. The structure, methods and results of the pedagogical experiment are briefly outlined.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 1
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |