Details

Title Роль педагогической практики в профессиональной подготовке будущих учителей иностранного языка: рефлексивный подход // Шатиловские чтения. Трансформационные процессы в иноязычном образовании: реальность и перспективы: сборник научных трудов
Creators Маняйкина Наталья Викторовна
Organization Уральский федеральный университет им. первого Президента России Б. Н. Ельцина
Imprint Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2024
Collection Общая коллекция
Subjects педагогическая практика ; профессиональная подготовка будущих учителей ; иностранные языки ; student-teaching practice ; professional development ; pre-service teachers ; foreign languages
LBC 74.484 ; 81.2-9
Document type Article, report
File type PDF
Language Russian
DOI 10.18720/SPBPU/2/id24-334
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key RU\SPSTU\edoc\74621
Record create date 11/26/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Педагогическая практика – это неотъемлемая часть профессиональной подготовки будущих учителей иностранного языка. Педпрактика призвана оказывать положительное воздействие на формирование профессиональной направленности будущих педагогов в ходе их обучения в педвузе. Применение рефлексивного подхода при определении задач и заданий (видов деятельности) на педагогическую практику способствует их становлению как профессионалов.

Student-teaching practice is a basic part of pre-service teachers’ professional development. It has a positive impact on the development of future teachers’ professional identity at a pedagogical institution. Setting the goals and defining the assignments for student teaching practice contributes to the cultivation of their professional competence.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics