Details

Title Преселективная коробка передач для трансмиссий строительных и специальных транспортных машин // Современное машиностроение: наука и образование 2025: материалы 14-й Международной научной конференции, 18 июня 2025 года: proceedings of the 14th International Scientific Conference, Russia, June 18, 2025
Creators Добрецов Роман Юрьевич ; Демидов Николай Николаевич ; Красильников Андрей Александрович ; Семенов Александр Георгиевич
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого
Imprint Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2025
Collection Общая коллекция
Document type Article, report
File type PDF
Language Russian
DOI 10.18720/SPBPU/2/id25-120
Rights Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key RU\SPSTU\edoc\76577
Record create date 7/23/2025

Allowed Actions

Read Download (0.6 Mb)

Group Anonymous
Network Internet

В работе рассмотрена кинематическая схема вальной коробки передач, позволяющая реализовать алгоритм выбора передачи, предусматривающий гибкую стратегию управления переключением, нехарактерную для традиционных DSG. Описаны основные конструктивные особенности новой коробки передач. Приведены характеристики семейства кинематических схем, к которому относится рассматриваемая коробка передач.

The paper considers a kinematic scheme for a shaft gearbox. This scheme allows implementing a gear selection algorithm providing a flexible strategy for shift control, uncharacteristic for traditional preselective direct-shift gearboxes (DSG). Adjacent modes are prepared for use by shifting gears. Shifts can be performed with skipping gears. The control is automatic, and it is also possible to manually select the gear. Other transmission components (mechanical or hydrodynamic) can be series-connected to this gearbox. The scheme allows to implement 9 forward gear modes and up to 3 reverse gear modes in a roller gearbox. The control elements of the gearbox are individual oil friction disk clutches. The friction clutches are primarily electrohydraulic-actuated, with the option for pulse-width pressure modulation. The main aspects of the novel gearbox designed are briefly described. We have given the characteristics for the family of kinematic schemes to which the gearbox belongs, proposing the expressions that allow to relate the number of shafts, controls and possible operating modes of the gearbox. The main advantages and disadvantages of the schemes are given and briefly and briefly analyzed.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet All

Access count: 32 
Last 30 days: 32

Detailed usage statistics