Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (217 Kb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
In the present article, we have emphasized the other part of the dichotomy of the adoption process, the dis-adoption, and have thereby formulated a diffusion process incorporating dis-adoption behavior of customers. The dependency of imitators on the adoption behavior of innovators regarding the product/service provided by the firm has been highlighted. The proposed sets of models have been categorized on the basis of varying market structure using the exponential and linear market growth functions. A graphical presentation has been shown using ternary plot to see the relationship between the rate of adoption, the rate of dis-adoption and the rate at which new adopters are increasing the market.
В данной статье рассмотрена другая сторона процесса освоения — отказ от инноваций и описан диффузионный процесс с учетом поведения потребителей, отказывающихся от использования продукта. Также описано влияние имитаторов на поведение новаторов, осваивающих предоставляемые компанией продукты или услуги. Предложена классификация моделей на основе различной рыночной структуры с использованием экспоненциальной и линейной функций роста рынка. Построен тернарный график зависимости между скоростью освоения продукта, скоростью отказа от продукта и скоростью, с которой новые потребители, начинающие использовать продукт, увеличивают долю рынка компании.
Usage statistics
|
Access count: 571
Last 30 days: 5 Detailed usage statistics |