Details

Title Investigation of the influence of consumer behavior on the formation of integrated marketing communications // Научно-технические ведомости Санкт-Петербургского государственного политехнического университета. Сер. : Экономические науки: научное издание. – 2016. – № 5 (251)
Creators Litovchenko Irina L. ; Shkurupskaya Irina A.
Imprint Санкт-Петербург: Изд-во Политехн. ун-та, 2016
Collection Общая коллекция
Subjects Экономика ; Маркетинг ; маркетинговые коммуникации ; интегрированные маркетинговые коммуникации ; поведение потребителей ; виртуальная экономика ; интернет ; гелиоэнергетическое оборудование ; мотивы покупок ; рынок B2B ; средства продвижения товаров ; экспертные оценки
UDC 339.138
LBC 65.291.3
Document type Article, report
File type PDF
Language English
DOI 10.5862/JE.251.11
Rights Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key RU\SPSTU\edoc\38271
Record create date 3/29/2017

Allowed Actions

Read Download (0.7 Mb)

Group Anonymous
Network Internet

The study focuses on the theoretical and practical basis for establishment of integrated Marmarket communications (IMC) for businesses in B2B markets. theoretical approaches basic concepts of integrated marketing communications, the proposed clarification of the subject of IMC, emphasis is placed on the binarity of their origin (real and virtual) and three-fold goal in changes in IMC company. Describes the historical stages of integration of marketing communications tions and reasons for going to ISB. Peculiarities of consumer behavior in the context of achieving tion of communicative, economic and social goals of the IMC.

Исследование посвящено теоретическим и практическим основам для создания интегрированных маркетинговых коммуникаций (ИМК) для предприятий на B2B рынках. Исследованы теоретические подходы к основам концепции интегрированных маркетинговых коммуникаций, предложено уточнение предмета ИМК, сделан акцент на бинарности их происхождения (реальной и виртуальной), а также на триединой цели применения ИМК предприятием. Рассмотрены исторические стадии интеграции маркетинговых коммуникаций, а также причины перехода к ИМК. Изучены особенности поведения потребителей в контексте достижения коммуникативных, экономических и социальных целей ИМК.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet All

Access count: 618 
Last 30 days: 8

Detailed usage statistics