Details

Title: Dynamic interaction of high-speed trains with span structures and flexible support // Инженерно-строительный журнал. – 2017 № 8 (76)
Creators: Smirnov V. N.; Shestakova E. B.; Chizhov S. V.; Antonyuk A. A.; Lediaev L. A.; Indeykin I. A.; Evtukov E. S.
Imprint: 2017
Collection: Общая коллекция
Subjects: Транспорт; Транспортные сооружения; railway bridge; flexible supports; superstructure; speed train; dynamic interaction; high-speed railways; bridge construction; железнодорожные мосты; гибкие опоры; пролетные строения; высокоскоростные поезда; динамическое взаимодействие; высокоскоростные железные магистрали; мостовые сооружения
UDC: 624
LBC: 39.11
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: English
DOI: 10.18720/MCE.76.11
Rights: Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)

Allowed Actions: Read Download (1.1 Mb)

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

The question of design of artificial constructions for high-speed railway lines is considered. The basic data on the interaction of superstructures and the design of flexible supports, which are not taken into account in the design of high-speed Railways, are not specified and are not regulated in the basic regulatory space. A method of accounting for the interaction of elements of the "bridge-train" system is proposed and the directions of further research are determined to take into account the joint work and optimization of the basic structures of modern bridges and rolling stock in the field of high-speed trains.

Рассмотрен вопрос о проектировании искусственных сооружений для скоростных железнодорожных магистралей. Представлены основные данные о взаимодействии пролетных строений и конструкции гибких опор, которые не учитываются при проектировании скоростных железнодорожных магистралей, не оговариваются и не регламентированы в базовом нормативном пространстве. Предложена методика учета взаимодействия элементов системы "мост-поезд" и определены направления дальнейших исследований для учета совместной работы и оптимизации основных конструкций современных мостов и подвижного состава в области высоких скоростей движения поездов.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Usage statistics

stat Access count: 102
Last 30 days: 4
Detailed usage statistics