Details

Title Affiliate Marketing as a Part of the Digital Marketing Strategy of Banks and Fintech Companies // Technoeconomics: an international journal. – 2023. – С. 45-53
Creators Martynov P.
Imprint 2023
Collection Общая коллекция
Subjects Экономика; Маркетинг; affiliate marketing; marketing strategies; digital marketing strategies; banking marketing; fintech companies; digital marketing; партнерский маркетинг; маркетинговые стратегии; цифровые маркетинговые стратегии; банковский маркетинг; финтех-компании; цифровой маркетинг
UDC 339.138
LBC 65.291.3
Document type Article, report
File type PDF
Language English
DOI https://doi.org/10.57809/2023.2.2.5.4
Rights Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key RU\SPSTU\edoc\71701
Record create date 9/6/2023

Allowed Actions

Read Download (389 Kb)

Group Anonymous
Network Internet

This article explores the use of affiliate marketing in the banking and fintech industries, specifically in the Russian region. The paper begins with an overview of affiliate marketing, its popularity globally, and the payment models commonly used. The article then delves into case studies of how affiliate marketing has been used in the banking and fintech industries, including American Express and Robinhood. The research also includes an analysis of the affiliate programs of leading banks in Russia. The paper concludes that affiliate marketing is a viable digital marketing tool for financial institutions, citing successful case studies and industry statistics. The conclusion emphasizes that affiliate marketing is a cost-effective and efficient way to acquire new customers and generate revenue for banks and fintech companies in Russia.

В данной статье рассматривается использование партнерского маркетинга в банковской и финтех-индустрии, в частности в российском регионе. Статья посвящена обзору партнерского маркетинга, его популярности во всем мире и используемых моделей оплаты. В статье приводятся конкретные примеры использования партнерского маркетинга в банковской и финтех-индустрии, включая American Express и Robinhood. Исследование включает в себя анализ партнерских программ ведущих банков России. Партнерский маркетинг является экономически эффективным и действенным способом приобретения новых клиентов и получения дохода для банков и финтех-компаний в России. В результате исследования, делается вывод о том, что партнерский маркетинг является жизнеспособным инструментом цифрового маркетинга для финансовых учреждений, что подтверждается наличием успешных примеров и статистических данных по отрасли. Партнерский маркетинг является экономически эффективным и действенным способом приобретения новых клиентов и получения дохода для банков и финтех-компаний в России.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet All

Access count: 112 
Last 30 days: 5

Detailed usage statistics