Details

Title: Коррекция страхов младших школьников методами арт-терапии: бакалаврская работа: 44.03.02
Creators: Скобцова Ольга Борисовна
Scientific adviser: Назаров Д. А.
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2016
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: страхи; младшие школьники; коррекционная программа; арт-терапии; тревожность; fears; younger schoolboys; correction programs; art-therapy; anxiety
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 44.03.02
Speciality group (FGOS): 440000 - Образование и педагогические науки
DOI: 10.18720/SPBPU/2/v16-1294
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\33785

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Основной целью дипломной работы является разработка программы коррекции страхов младших школьников. Для определения направлений коррекционной работы были исследованы выраженность и структура страха и интенсивность тревожных переживаний. Методики были подобраны в соответствии с тремя основными диагностическими подходами (объективным, субъективным и проективным), что способствует получению наиболее достоверных данных. Следующим этапом стало целенаправленное коррекционно-развивающее воздействие, которое осуществлялось в течение трех месяцев. Программа состоит из серии специально организованных коррекционно-развивающих занятий, составленных с учетом уровня развития детей, их возрастных и индивидуальных особенностей. В программе использованы методы арт-терапии. Анализ результатов исследования позволяет утверждать, что использование методов арт-терапии являются достаточно эффективными при коррекции страхов младших школьников.

The main purpose of the thesis is the development of programs of correction fears junior high school students. To guide corrective work intensity and structure were investigated and the intensity of the fear of disturbing emotions. Methods were selected in accordance with the three main diagnostic approaches (objective, subjective and projective), sat on helps to ensure the most reliable data. The next step was targeted remedial developmental impact, which was carried out within three months. The program consists of a series of specially organized remedial educational classes, adapted to the level of development of the children, their age and individual characteristics. The programme used art therapy methods. Analysis of the results of the study suggests that the use of art therapy methods are quite effective at correcting fears junior high school students.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 168
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics