Details
| Title | Отношение к суевериям студентов с разным уровнем субъективного благополучия: бакалаврская работа: 44.03.02 |
|---|---|
| Creators | Мартиросян Светлана Арамовна |
| Scientific adviser | Кругликов Виктор Николаевич |
| Organization | Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт |
| Imprint | Санкт-Петербург, 2016 |
| Collection | Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция |
| Subjects | суеверия ; благополучие ; отношения ; superstition ; well-being ; relation |
| Document type | Bachelor graduation qualification work |
| File type | |
| Language | Russian |
| Level of education | Bachelor |
| Speciality code (FGOS) | 44.03.02 |
| Speciality group (FGOS) | 440000 - Образование и педагогические науки |
| DOI | 10.18720/SPBPU/2/v16-1297 |
| Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
| Record key | RU\SPSTU\edoc\33791 |
| Record create date | 11/15/2016 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
| Group | Anonymous |
|---|---|
| Network | Internet |
Объект исследования: студенты гуманитарных и технических вузов г. СПб.Цель исследования: изучение особенностей отношения к суевериям студентов с разным уровнем субъективного благополучия и выявление взаимосвязи отношения студентов к суевериям с уровнем их субъективного благополучия. Использование суеверий студентами не взаимосвязано с их отношением к суевериям. Так же при математической обработке данных было выявлено, что субъективное благополучие студентов связано отрицательной, то есть обратной связью с отношением к суевериям. Чем лучше субъективное благополучие, тем отрицательнее отношение к суевериям.
Object of study: students of humanitarian and technical universities of St. Petersburg. Goal of research: studying of features of relationship to the superstitions of students with different levels of subjective well-being and identifying relationship relationships students superstitions with their level of subjective well-being. The use of superstition by students not linked to their attitude to superstitions. When the mathematical processing of the data revealed that the subjective well-being of students associated negative, IE feedback attitude toward superstition. The better subjective well-being, the more negative attitude toward superstition.
| Network | User group | Action |
|---|---|---|
| ILC SPbPU Local Network | All |
|
| Internet | Authorized users SPbPU |
|
| Internet | Anonymous |
|
Access count: 84
Last 30 days: 0